حجت الاسلام و المسلیمن سید محسن محمودی در گفتگو با پرسون:

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حق ملت ایران بود

جوانان انقلابی و دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بسیار به موقع و به جا عمل کردند و این حرکت بزرگی بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند و همچنان باید این حرکت زنده بماند و با این اسناد حقانیت حرکت دانشجویان پیرو خط امام (ره) ثابت شود و این اتفاق برای همیشه برای افکار عمومی خصوصاً جوانان عزیز توضیح داده شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با پرسون، در خصوص بازخوانی سندهای جنایات لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت:جنایاتی که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند جنایاتی است که هرگز فراموش نمی‌شود و نباید هم فراموش شود چرا که هم برای نسل گذشته یادآوری می‌شود و هم نسل حاضر و به ویژه نسل آینده که می‌خواهند شعار استکبار ستیزی و پیام حیات بخش انقلاب اسلامی را استمرار بخشند.، باید با جنایات آمریکا آشنا باشند و هیچ چیزی هم برای تبیین جنایات آمریکا بهتر از اسنادی نیست که در سفارتخانه آمریکا بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی در ادامه گفت: تمام اسناد گواه بر این است که آمریکا در ایران کار دیپلماتیک و رایزنی‌های عادی انجام نمی‌داده و بر علیه ایران جاسوسی و توطئه میکرده است.

وی ضمن تأکید بر این مسئله که این اسناد باید زنده بمانند گفت: آنگونه که باید به فرمایش رهبری در خصوص بازخوانی سندهای لانه جاسوسی آمریکا جامه عمل پوشانده نشده است و در این خصوص گله مند هستیم.

وی ادامه داد: این اسناد باید وارد کتاب‌های درسی، پایان نامه‌های دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی و حتی رسانه‌ها می شد و باید خیلی بهتر به این اسناد پرداخته می‌شد چرا که این اسناد نقش نفوذی‌ها، جاسوس‌ها، آمریکاییها و نقشهای مستقیم و غیر مستقیم آن‌ها را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که ما همچنان نیازمند تبیین سندها و اعلام و انعکاس آنها به افکار عمومی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با بیان این‌که سفارتخانه آمریکا لانه جاسوسی بود، تشریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی حق ملت ایران بود و جوانان انقلابی و دانشجویان پیرو خط امام (ره) بسیار به موقع و به جا عمل کردند و این حرکت بزرگی بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند و همچنان باید این حرکت زنده بماند و با این اسناد حقانیت حرکت دانشجویان پیرو خط امام (ره) ثابت شود و این اتفاق برای همیشه برای افکار عمومی خصوصاً جوانان عزیز توضیح داده شود.

جهان استکبار مخالف وحدت شیعه و سنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی در خصوص تلاش جهان استکبار برای تخریب وحدت شیعه و سنی، اظهار داشت: مستکبران می‌دانند اگر جهان اسلام یک هدف و یک شعار را دنبال کند دیگر جایی برای آنها نمی‌ماند. آن‌ها می‌دانند که امروز قدرت در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و مناطق استراتژیک در کره زمین در اختیار جهان اسلام است و پیروان مکتب اسلام در حال گسترش است و حتی نظریه پردازان غربی و آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیل گسترش اسلام در جهان غرب همچنان رو به فزونی است.

وی ادامه داد: اگر هدف جهان اسلام همانگونه که به سوی یک قبله نماز میخوانند، یک کتاب را قبول دارند و به یک پیغمبر باور دارند، در برابر دنیای استکبار یکی باشد دیگر جایی برای سران استکبار نمی‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با بیان این که از حدود یک قرن پیش جهان استکبار به دنبال ایجاد تشدد در جهان اسلام است، عنوان کرد: با هدف به جان هم انداختن مسلمانان در دنیای اهل شیعه بهائیت و در دنیای اهل سنت وهابیت را علم کردند. امروز هم میبینیم گروههای تکویری را در جهان اسلام تشکیل می‌دهند تا مسلمانان را مقابل هم قرار دهند.

وی در ادامه گفت: جهان استکبار به دنبال خنثی‌سازی وحدت بین شیعه و سنی است. در مقابل جهان اسلام نیز باید با تکیه بر مشترکات و مبانی خود و با اقتدا به بزرگان خود پرچم وحدت را برافراشته نگه دارد و بداند دنیای کفر از این اتحاد به شدت هراس دارد و نمیخواهد این اتحاد شکل بگیرد. ولی امیدواریم با کمک خداوند متعال و با نقش آفرینی فرهیختگان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و مجامع علمی اهل سنت و ... روز به روز این انسجام و وحدت بیش‌تر شود.

جهان استکبار از اسلام ناب پیامبر در هراس است

حجت الاسلام و المسلمین محمودی بیان کرد: جهان استکبار از اسلام ناب، اسلامی که ریشه در تفکر ناب پیامبر و سیره اهل بیت دارد در هراس است چرا که آن‌ها مقاومت اسلامی، پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل را دیدند و دریافتند که خطر جدی است.

وی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: به دلیل عدم وجود منطق، استدلال و عقلانیت در جهان استکبار، آن‌ها به توهین و جسارت روی آورده‌اند و میخواهند به این شیوه به نوعی جلوی پیشرفت و توسعه تفکر اسلام ناب را بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین بیان کرد: به هر میزان که بتوانیم سیره پیامبر و اهل بیت، حقیقت و روح قرآن و آیات نورانی قرآن را تبیین کنیم یقیناً میتوانیم در جهت خنثی سازی تحرکات دشمن و افشای چهره کریه آنها قدم برداریم.

وی بیان اینکه استکبارستیزی جلوههای جدیدی پیدا کرده است، گفت: در ابتدای انقلاب یک آمریکا و یک شوروی داشتیم هم مرگ بر آمریکا و هم مرگ بر شوروی میگفتیم. حالا شوروی از هم پاشیده و آن تفکر کمونیستی با بن بست مواجه شد اما آمریکا همچنان به عنوان چهره مستکبر باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی در پایان گفت: ما بر روحیه استکبار ستیزی پافشاری می‌کنیم، فریاد می‌زنیم، تجمع می‌کنیم و در این تجمعاتی که با رعایت همه دستورالعملهای بهداشتی انجام خواهد شد ملت ایران فریاد استکبارستیزی و فریاد مبارزه با تحرکات ضد اخلاقی و ضد انسانی دنیای غرب خصوصاً دولتمردان احمق فرانسه را به گوش تمام دنیا خواهد رساند.

209572