مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفتگو با پرسون:

اتحاد و انسجام امت اسلامی رمز پیروزی جهان اسلام بر استکبار

بدون تردید اتحاد و انسجام امت اسلامی اعم از شیعه و سنی و خصوصاً وحدت اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی ملت ایران رمز پیروزی بوده و هست و دشمنانی که نمی‌توانند پیروزی ما را ببینند و قدرت و استقلال ملت ایران و امت اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌دانند، طبیعی است که وحدت و اتحاد را هم برنمی‌تابند و می‌خواهند به اشکال مختلف تفرقه و درگیری ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص وحدت و اتحاد میان ادیان و تفرقه گری دشمنان بیان کرد: مسئله وحدت در آموزه‌های دینی اعم از قرآن کریم، سنت پیامبر و ائمه معصومین و سیره و روش بزرگان و اولیای دین و در زمان حال، امام راحل و مقام معظم رهبری یک موضوع بسیار مهم است و به گونههای مختلف به این مسئله پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: قرآن کریم رمز پیروزی مسلمین را در صدر اول بعد از ایمان به خدا و لطف و یاری حق، وحدت و انسجام مسلمانان می‌داند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار گفت: به فرموده امیرالمومنین در نهج البلاغه وحدت و اتحاد و الفت و صمیمیت، عزت و کرامت ملت‌ها را در طول تاریخ تأمین کرده و می‌کند و اختلاف و تفرقه ستون فقرات تمدن‌ها و ملت‌ها را در هم میشکند.

وی با اشاره به مستکبرانی که کمر به نابودی اسلام ناب و مسلمان‌های واقعی بسته‌اند و هدف آن‌ها ضربه زدن به جوامع اسلامی و امت اسلامی است، گفت: در کل امت اسلام و به خصوص در کشور اسلامی ایران که امروز پرچم دار اسلام ناب است، به یک وحدت و انسجام جدی در داخل و بیرون از کشور نیاز داریم و صفا و صمیمیتی را که قرآن مطالبه می‌کند در برابر دشمنان رعایت کنیم تا بتوانیم از عزت و کرامت و استقلال و شرافت خودمان در برابر هجمه‌های دشمن دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار در ادامه گفت: از عوامل مهم تحقق وحدت و الفت و صمیمیت این است که پیروان مذاهب و ادیان مختلف حقوق متقابل یکدیگر را رعایت کنند و به هیچ وجه به خودشان اجازه ندهند که مقدسات یکدیگر را مورد هتک حرمت قرار دهند.

وی با بیان این‌که دشمنان ایران وحدت شیعه و سنی و اقوام ایرانی را نمیتوانند تحمل کنند، گفت: بدون تردید اتحاد و انسجام امت اسلامی اعم از شیعه و سنی و خصوصاً وحدت اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی ملت ایران رمز پیروزی بوده و هست و دشمنانی که نمیتوانند پیروزی ما را ببینند و قدرت و استقلال ملت ایران و امت اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌دانند، طبیعی است که وحدت و اتحاد را هم برنمی‌تابند و می‌خواهند به اشکال مختلف تفرقه و درگیری ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار در پایان گفت: دشمنان به خاطر منافع نامشروع خودشان سعی دارند به امت اسلامی ضربه بزنند و یکی از راه‌های مهم ضربه زدن ایجاد اختلاف داخلی است لذا ما وظیفه داریم علی‌رغم خواسته دشمن و در راستای عزت استقلال و پیروزی خودمان در برابر شیطنت دشمنان صفوف خود را بیش‌تر منسجم و متحد کنیم.

209629