توسعه حمل و نقل شهری در یزد کلید خورد؛

ورود دوچرخه های اشتراکی به چرخه حمل و نقل عمومی یزد + لینک ثبت نام

عضو شورای شهر یزد گفت: با توجه به شرایط یزد، می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح شهرجهانی یزد مورد افتتاح قرار گرفت.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ الهه جورابی در حاشیه افتتاح دوچرخه های اشتراکی در یزد در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه باید تلاش کرد تا دوچرخه، جایگزین حجم بالای استفاده از موتورسیکلت در شهر یزد شود گفت: بیش از 300 هزار موتورسیکلت در یزد وجود دارد که این حجم بالای موتورسیکلت، در کنار آمار بالای تصادفات، سبب ایجاد فضاهای نا ایمن در سطح شهر شده است.

نائب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در یزد، نیازمند برنامه‌ریزی مدون است، اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح، باید فرهنگ استفاده صحیح از دوچرخه به ویژه دوچرخه اشتراکی در یزد نهادینه شود تا بتوان بدین وسیله گام بزرگی در جهت استفاده شهروندان از وسایل نقیله پاک برداشت.

جورابی از ردیابی این دوچرخه ها توسط نرم‌افزار خبر داد و گفت حتی می توان با این نرم افزار قفل آن ها را بازگشایی کرد.

عضو شورای شهر یزد علت تاخیر در زمان بهره برداری از این دوچرخه ها را شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: کرونا اندکی برنامه تجهیز ایستگاه های دوچرخه های اشتراکی هوشمند را عقب انداخت ولی امروز شاهد بهره برداری از این ایستگاه ها هستیم.

نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد تصریح کرد: شهروندان می توانند بامراجعه به سایت https://bike.yazd.ir جهت ثبت نام و تحویل دوچرخه های اشتراکی اقدام کنند.

جورابی ابراز داشت: طی هفته جاری ۲۷۶ دوچرخه اشتراکی هوشمند در ۱۰ ایستگاه دوچرخه وارد شبکه حمل و نقل عمومی یزد می شوند و در صورت استقبال شهروندان، این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه بهره برداری از دوچرخه‌های اشتراکی در راستای هوشمندسازی شهر صورت می گیرد اظهار داشت: با توجه به شرایط یزد، می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح شهرجهانی یزد مورد افتتاح قرار گرفت.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

209468

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 4 نظر )

فاطمه نیازمند |
یکشنبه 7 شهریور 140017:21
عالی
سعید |
پنج شنبه 7 مرداد 140019:34
خوبه
محمد |
سه شنبه 29 تیر 140020:16
خوب است
مهدیه زینلی |
چهارشنبه 5 خرداد 140023:51
عالی هست