سید محمد موحد در گفتگو با پرسون؛

آرامش مردم در گرو برخورد با مدیرانی که رفتارشان با مبانی نظام سازگاری ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مردم زمانی که به ادارات مراجعه می کنند اگر مدیری یا کارمندی رفتار و یا نوع برخورد آن با مبانی انقلاب و نظام سازگاری نداشته باشد؛ این حرکت یک امید را در مردم به وجود می آورد که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.


سید محمد موحد، عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون، در خصوص برآوردهایی که از اجرای دستور العمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان می شود، گفت: در نظام اسلامی مدیران باید این احساس را داشته باشند که وقت آنها متعلق به نظام و مردم است.

سید محمد موحد افزود: هر کسی مسئولیتی را بپذیرد موظف است؛ که خود را در قبال نظام، مردم، انقلاب و شهدا مسئول بداند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: جای تاسف است که مجبور شویم از قوه قضاییه و دستگاه قضا کمک بگیریم تا مدیران را با وظایف و مسئولیت آنها آشنا کنیم تا موظف به انجام برنامه ای شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه این یک معضل است که جریان گیر آحاد مردم شده است که با آن دست وپنجه نرم میکنند، افزود: قوه قضاییه باید خیلی به جا و به هنگام ورود پیدا کند تا برخوردهایی انجام بگیرد که مردم احساس آرامش و کارشکنان احساس ناامنی کنند.

سید محمد موحد با تاکید بر اینکه مدیران باید به سمتی حرکت کنند که وظیفه ی دینی و شرعی آنها است، اظهار داشت: باید بدانند مسیر را ادامه دهند و نشستن در آن جایگاه و حقوق آنها نامطبوع و تحت هیچ شرایطی نمی توان در آن وجه یاپول که در اختیار آنها است تصرف کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تشریح کرد: وظایف مدیران یک نکته بسیار مهمی است که رسانه ها باید به شدت به آن بپردازند و ابعاد آن را برای جامعه تشریح کنند تا همه مردم بدانند افرادی که از این گروه هستند مسئولیتی برای این مدیریت نخواهند داشت.

اگر این قانون اجرایی شود چه آثاری در سیستم مدیریتی کشور خواهد داشت؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: به هر جهت هر قانونی معایب و محاسنی دارد که اجرای آن می تواند اثر گذار باشد؛ مانند همه قوانینی که تاکنون شاهد اجرای آن بوده ایم.

سید محمد موحد گفت: یک مصیبت و معضل دینی و مذهبی است؛ ما باید التزام به اسلام، نظام، مبانی دینی و اعتقاد داشته باشیم که حقوق ما باید مبانی دینی داشته باشد؛ که اگر غیر از این مسیر طی شود خلاف شرع است.


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: در مبارزه با کسانی که چنین دیدگاهی را دارند باید با تمام توان برخورد شود تا قانون را وظیفه دانسته و اجرای قانون را فراهم کنیم.


اگر قانون مبارزه با مدیران اجرا شود، در جامعه چه آثاری دارد؟


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مردم زمانی که به ادارات مراجعه می کنند اگر مدیری یا کارمندی رفتار و یا نوع برخورد آن با مبانی انقلاب و نظام سازگاری داشته باشد؛ این حرکت یک امید را در مردم به وجود می آورد که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

209158