شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها؛

با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکم تا هفتم آبان‌ ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده و پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» از شعارهای این هفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ جبرئیل موفق با بیان اینکه هفته جاری به منظور آموزش نحوه پیشگیری و درمان مسمومیت‌ها و کاهش مرگ و میر ناشی از آن برگزار می شود، اظهار کرد: در این هفته تلاش می‌شود با ارائه آموزش روش‌های پیشگیری از مسمومیت و روش‌های درمان آن گامی در مسیر کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها برداشته شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: یکم تا هفتم آبان‌ ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده و پیشگیری از مسمومیت در همه‌گیری کرونا «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» از شعارهای این هفته است.

وی ارتقاء فرهنگ و دانش عمومی جامعه در خصوص پیشگیری از مسومیت‌ها، آموزش عمومی جهت پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها، انجام اقدامات اولیه و ضروری درمانی در اقشار مختلف جامعه، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها را جزو از اهداف کلی هفته جاری برشمرد.

موفق با اشاره به فعالیت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با شماره 190، بیان کرد: این مرکز با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه و حفظ ایمنی مصرف دارو همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 الی 22 آماده پاسخگویی به سوالات مردم و گروه پزشکی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نحوه صحیح مصرف دارو‌ها، عوارض ناخواسته ناشی از مصرف داروها، تداخلات دارویی، نحوه نگهداری داروها، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی و راهنمایی در موارد مسمومیت‌ها را از جمله فعالیت‌های مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم این دانشگاه‌ برشمرد.

گفتنی است؛ پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها ‏پیشگیری از مسمومیت‌ها در کودکان، پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن، پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی مانند قارچ‌ها و گیاهان سمی‏، پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی، پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی و پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل ‏از جمله عناوین این هفته است.

منبع/ فارس

208831