معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه:

انسان سالم، محور توسعه کشور است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسان سالم محور توسعه کشور است، بنابراین در حفظ سلامت خود و افراد خانواده کوشا باشید.

کرمانشاه- پرسون؛ دکتر محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اجرای برنامه جامع پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و به منظور فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آموزشی و آگاهی بخشی عمومی از مهمترین برنامه های مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور است.

محمدی افزود: در این راستا خانواده ها باید به هشدارها و پیام های بهداشتی در این خصوص توجه نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسان سالم محور توسعه کشور است، بنابراین در حفظ سلامت خود و افراد خانواده کوشا باشید.

وی همچنین ادامه داد: به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و استفاده از هر گونه فرآورده آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارویی فاقد مجوز های بهداشتی و خارج از شبکه رسمی توزیع اکیداً خودداری نمائید.

محمدی عنوان کرد: در هنگام خرید اقلام آرایشی و بهداشتی و تجهیرات پزشکی خارجی یا وارداتی حتما برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو را رویت نموده و اصالت فرآورده خریداری شده را از طریق ارسال پیامک بررسی نمائید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هیچ گونه نظارت و کنترل بهداشتی بر فرایند تولید و بسته بندی و واردات کالاهای فاقد مجوز های بهداشتی و خارجی قاچاق، صورت نگرفته و اکثراً حاوی مواد اولیه غیر مجاز و مضر می باشند.

لیلا خوب مرام- استان کرمانشاه

208342