معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی استان در حوزه های مختلف خدمات دریافت می کنند

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به بیش از پنج هزار دانشجوی این دانشگاه در حوزه های گوناگون نقلیه، تغذیه، رفاه، خوابگاه و فعالیت های فرهنگی و ورزشی خدمات ارایه می دهد. 

کرمانشاه- پرسون؛ محمد رضا غلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر پذیرایی از دانشجویان این مرز و بوم از اقصی نقاط کشور، امروزه در مسیر بین المللی سازی نیز گام برمیدارد و بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر نیز این دانشگاه را برای کسب علم و دانش انتخاب می کنند.

غلامی افزود: به گواه تاریخ، استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه های گوناگون علمی و فرهنگی مطرح است و زیر ساخت ها و پتانسیل فراوان و مناسبی در این استان وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی و ویژگی های ویژه فرهنگی استان کرمانشاه و جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور، توجه دو چندان به چالش های موجود در بخش فرهنگی و دانشجویی این استان را می طلبد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیش از پنج هزار دانشجوی این دانشگاه در حوزه های گوناگون نقلیه، تغذیه، رفاه، خوابگاه و فعالیت های فرهنگی و ورزشی خدمات ارایه می دهد.

غلامی خاطر نشان کرد: دانشجویان سرمایه و آینده سازان کشور هستند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باور دارد و ارائه بهترین خدمات و فراهم سازی بستر رشد و بالندگی روز افزون آنان را وظیفه خود می داند.

این مسئول در ادامه گفت: در ۲ سال اخیر تلاش ویژه و اقدامات ارزنده ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعمیرات و نوسازی ساختمان خوابگاه ها و تاسیسات آنها صورت گرفته است و ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه پذیرای قریب ۱۶۰۰ نفر است.

غلامی در خصوص میانگین سنی ساختمان های خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گفت: میانگین سنی خوابگاه های این دانشگاه ۳۵ سال است و قدمت و تراکم بالای جمعیت ساکن در خوابگاه های دانشجویی و کمبود فضای فرهنگی و ورزشی از جمله چالش های این بخش است.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: بی شک تخصیص اعتبارات لازم جهت ساخت خوابگاه های دانشجویی و فضاهای ورزشی و فرهنگی در استان کرمانشاه نقش بسزایی در حل بسیاری از چالش های موجود و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشجویان استان و رشد و پیشرفت روز افزون آنان را در پی خواهد داشت.

پتانسیل بالای علمی، وجود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بسیار پیشرفته و مجهز و... موجب شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در جایگاه ویژه ای قرار گیرد و پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان از سراسر کشور باشد.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

208336