معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تاکید کرد:

ضرورت افزایش تدابیر پیشگیرانه در ایام اربعین حسینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در فارس، افزایش تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را به ویژه در ایام اربعین حسینی ضروری خواند.

فارس - سایت خبری پرسون؛ عبدالرسول همتی در یکصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، ضمن تسلیت فرا رسدن اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط فارس تمام تلاش خود را برای نظارت بر رعایت بهداشت در آئین‌های سوگواری اربعین به کار بسته‌اند، از مردم مومن استان نیز خواست تا در این زمینه دقت نظر کافی داشته و سلامت خود و دیگر سوگواران را مورد توجه قرار دهند.

او کاهش توجه عمومی نسبت به خطرات بیماری کووید ۱۹ را چالشی جدی خواند که موجب افزایش بار ابتلا و بیماری در استان شده و در صورت تداوم شرایط موجود، با آسیب‌های جدی همراه است.

توسعه مراکز ۱۶ ساعته با هدف بهبود سطح بندی خدمات در بحران کروناویروس، از دیگر نکات مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این نشست ضمن بررسی آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیری علت‌های مرگ و میر بیماران طی روزهای اخیر، از جمله محورهای نشست امروز بود که با اعلام و بررسی آمارهای موجود انجام گرفت.

معاون درمان دانشگاه عبوم پزشکی شیراز نیز با اعلام گزارشی از وضعیت بستری بیماران در بخش‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه استان، نسبت به کاهش ظرفیت‌های پیش‌بینی شده با توجه به افزایش بار بیماران نیازمند بستری ابراز نگرانی کرد.

علی اکبری همچنین از برنامه ریزی برای استفاده مجدد از ظرفیت بیمارستان پشتیبان خبر داد.

علیرضا میراحمدی زاده، رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به افزایش موارد ابتلا در استان، بی توجهی بیماران بدون علامت در استان نسبت به رعایت اصول بهداشتی را از علت‌های انتقال گسترده چرخه‌های ویروس عنوان کرد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207367