موسوی در واکنش به حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا :

کرونا بهانه است؛ از نظارت میدانی مجلسی ها ناراحت هستید؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: رئیس مجلس در نظارت میدانی از بیمارستان امام(ره) تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و حضور دکتر زالی در این بازدید، مُهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌هاست.

به گزارش پرسون؛ سیدنظام الدین موسوی در واکنش به حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا به دلیل نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است و مسئولین باید بیشتر از دیگران رعایت کنند اما معنا و مفهوم این پروتکل‌ها عدم انجام مسئولیت‌ها و فعالیت‌های روزمره و بر زمین گذاشتن کارها توسط مسئولین نیست.

حضور آقای زالی در نظارت میدانی از بیمارستان امام، مُهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌ها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رعایت پروتکل‌ها به معنای رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و موارد بهداشتی درتعاملات اجتماعی است. آقای قالیباف در ورود و نظارت میدانی از بیمارستان امام خمینی(ره) همه پروتکل‌ها را رعایت کردند، آقای زالی مسئول ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز در این دیدار حضور داشت، لذا حضور وی مهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌ها است.

آقای روحانی از عملکرد رئیس مجلس ناراحت است

موسوی معتقد است: مدل رفتاری دولت و آقای روحانی بیش از آنکه مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، به نوعی ابراز نارضایتی و ناراحتی از عملکرد رئیس مجلس است که خود را موظف می‌داند بر اساس تکلیفی که قانون برای مسئولان در نظر گرفته است که بین مردم بروند و نظارت کنند، ناراحت هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در روزهای قبل نیز مقدمات و اشاراتی را از جانب دولتمردان در این زمینه دیده بودیم، زمانی که رئیس مجلس و برخی نمایندگان در استان های مختلف حضور پیدا کردند و نظارت میدانی به عمل آوردند و با مردم دیدار مستقیم داشتند، برخی مسئولان دولتی ناراحت شدند و سعی کردند این مدل ارتباط گیری با مردم را تخطئه کنند و مجلس را زیر سوال ببرند. اخیرا مشاور رئیس جمهور هم بازدیدهای میدانی رئیس مجلس و نمایندگان را به تبلیغات انتخاباتی مرتبط کرده‌اند.

مردم در جای خود رفتار سیاسی رئیس‌جمهور را قضاوت می‌کنند

وی ادامه داد: متاسفانه دولتمردان به جای همراهی و استقبال از تلاش‌های نمایندگان، نظارت‌های میدانی مجلس را زیر سوال می‌برند. به نظر می‌رسد که نیامدن آقای روحانی به جلسه سران قوا در امتداد رفتار و ابراز ناراحتی قبل است. آقای رئیس جمهور می‌توانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و فاصله اجتماعی مربوطه را به جای یک و نیم متر تا پنج متر رعایت می‌کردند.

موسوی با تاکید بر رفتار سیاسی رئیس‌جمهور، گفت: مردم هم متوجه این رفتارهای سیاسی هستند و درک می‌کنند و در جای خود قضاوت درستی خواهند کرد.

مجلس دهم به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد/ مجلس یازدهم به دغدغه مردم بی توجه نبوده است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با یادآوری تغییر رویه بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 99 در مجلس دهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: رئیس مجلس گذشته به نوعی بعد از شیوع ویروس کرونا کاملا مجلس را تعطیل کرد و بررسی لایحه بودجه سال 99 را به کمیسیون تلفیق بودجه واگذار کرد اما مجلس یازدهم خود را موظف می‌داند، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و داشتن دغدغه مسائل مردم را بر زمین نگذرد. مسئولیت مقام مسئول برای اینچنین روزهایی تعریف شده است.

ضرورت قدردانی از تلاش کادر درمان

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کادر درمان ما در معرض شدیدترین مشکلات قرار دارند و زحمات زیادی می‌کشد و اگر قرار باشد به کادر درمانی که انسان هستند و باید به آنها روحیه داده شود، توجهی نکنیم، ظلمی بزرگی را مرتکب شده‌این لذا اقدام رئیس مجلس و خدا قوت به آنها برای کادر درمانی بار روانی مثبت دارد و از این منظر نظارت‌های میدانی قابل توجه است. البته مردم هم احساس می‌کنند که مسئولین غایب نیستد و پای کار نظارت بر مسائل هستند.

207261