اعطای ۱۱۴ تبلت هوشمند به دانش‌آموزان بی‌بضاعت قزوینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ۱۱۴ بسته لوازم التحریر الکترونیکی شامل گوشی تلفن همراه و تبلت هوشمند در روز اربعین به تعدادی از دانش آموزان بی بضاعت قزوینی تحویل داده می‌شود.

به گزارش پرسون؛ حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، با بیان اینکه چهار برنامه فرهنگی جایگزین، پیاده‌روی اربعین حسینی در قزوین خواهد شد، اظهار داشت: موکب‌های مهر اربعین، سلامت، عاطفه‌ها و همچنین کمک در ساخت صحن حضرت زینب (س) به عنوان بزرگترین محل اسکان زائران اربعینی، از جمله این برنامه‌ها خوانده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های موکب مهر اربعین در قزوین افزود: شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داد به همین سبب دانش آموزان موظف به استفاده از فضای مجازی برای ادامه تحصیل خود شدند.

کبودوند با بیان اینکه تمامی دانش آموزان باید از تجهیزات الکترونیکی همانند گوشی تلفن همراه و تبلت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه آن دسته از دانش آموزان که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند با این شرایط از تحصیل باز می‌مانند.

وی ادامه داد: تلاش شده تا در موکب مهر اربعین 114 تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند به نیت تعداد سوره‌های قرآن کریم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

کبودوند عنوان کرد: افرادی که سال‌های قبل موکب داشتند نیز می‌توانند کمک به دانش‌آموزان نیازمند را در اولویت امور قرار داده و بخشی از هزینه‌ها را تامین کنند.

وی افزود: دو گروه از تیم پزشکی قزوین نیز اعلام آمادگی کردند که به نقاط محروم استان سفر کرده و خدماتی همانند دندان‌پزشکی، پزشکی و پیراپزشکی را ارائه دهند.

کبودوند عنوان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی در قلب موکب عاطفه‌ها نیز از جمله اقدامات ستاد عتبات و عالیات استان قزوین است و با توجه به ضرورت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا بخشی از موکب‌داران، نذورات سفر اربعین در سال گذشته را در این راه خرج کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین تصریح کرد: مردم متدین استان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #233* در ساخت صحن حضرت زینب (س) به عنوان بزرگترین محل اسکان زائران اربعینی کمک نمایند.

وی افزود: ساخت این صحن به واسطه شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود که هماهنگی‌های لازم انجام شده تا پس از اربعین حسینی ساخت این مجموعه عظیم فرهنگی و دینی از سر گرفته شود.

کبودوند با بیان اینکه امکان اعزام علاقمندان، ارادتمندان و زائرین اربعین حسینی به واسطه شیوع ویروس کرونا مهیا نیست، گفت: موکب‌داران ولایتمدار، متدین و قانون‌مدار از قوانین و مصوبات ستاد کرونا تخطی نکرده و هیچ موکبی از استان قزوین به کشور عراق اعزام نمی‌شود.

منبع/ تسنیم

207214