امام جمعه بجنورد:

مسئولان فرارهای مالیاتی را شناسایی کنند

امام جمعه بجنورد گفت: باید به‌ مرور کسانی که فرار مالیاتی دارند، شناسایی و مشمول پرداخت شوند تا مردم در اجرای این سیاست احساس عدالت کنند.
تصویر مسئولان فرارهای مالیاتی را شناسایی کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر دو شنبه در دیدار مدیر دادرسی اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: پرداخت مالیات فریضه‌ای است که نباید در اخذ آن به کسی ظلم شده و یا به ناحق مالیاتی بسته شود؛ زیرا در این صورت اعتماد عمومی از بین می‌رود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اقدامات دولت در اصلاح نظام دریافت مالیات، گفت: باید به‌مرور کسانی که فرار مالیاتی دارند، شناسایی و مشمول پرداخت شوند تا مردم در اجرای این سیاست احساس عدالت کنند.

وی افزود: همچنین باید تمامی گروه‌های مشمول مالیات به‌درستی شناسایی و میزان درآمدها نیز به شکل دقیق مشخص شود تا مالیات‌ها بر اساس حق و عدالت اخذ شود.

نوری ادامه داد: حوزه مدیریت دادرسی امور مالیاتی نیز با پیگیری سریع شکایت‌های مردمی و پاسخ‌های منطقی به مردم می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات مردم با سازمان امور مالیاتی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: حوزه دادرسی امور مالیاتی باید تکریم ارباب‌رجوع را در اولویت کاری خود قرار داده و تلاش کند اخذ مالیات با رضایت‌مندی و اقناع واحدهای صنفی صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه پرداخت مالیات از عوامل توسعه جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: پرداخت مالیات سبب افزایش خدمات، عمران و آبادی کشور می‌شود؛ بنابراین باید با بهره‌گیری از رسانه‌ها و ابزارهای ارتباط‌جمعی، مردم را بیش‌ازپیش نسبت به مزایای آن آگاه کنیم.

417321