عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

درمان سرطان پوست، با عمل جراحی موس در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، گفت: سالهاست با استفاده از روش عمل جراحی موس، در اصفهان اقدام به درمان سرطان پوست میشود.

اصفهان-سایت خبری پرسون؛ اصیلیان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: با استفاده از روش جراحی موس، تا ۹۷ در صد، سرطان پوست قابل درمان است.
وی اعلام کرد: سرطان های پوستی در کشور ما بسیار شایع هستند و عمدتاً افرادی که بدون محافظ، مدت های طولانی، مقابل آفتاب قرار می گیرند مثل کارگران، کشاورزان و ماهیگیران بیشتر در معرض سرطان پوست هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، گفت: بیشترین سرطانهای پوست در مناطقِ با ارتفاعات زیاد، مثل چهارمحال و بختیاری، سمیرم و خوانسار دیده می شود.
وی افزود: سرطان‌های پوستی درد ندارد؛ در حالت پیشرفته علامت دار میشوند و خود را نشان می دهند .
دکتر اصیلیان با بیان اینکه استفاده مداوم از کرم های ضدآفتاب، داشتن عینک آفتابی و کلاه های دوردار، از مهمترین وسایل پیشگیری از سرطانهای پوستی است، عنوان کرد : میزان سرطان های پوست در ایران بیشتر از آمریکا است چون ایرانی ها از پوست خود محافظت نمی کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به اینکه امروزه با متدهای مختلف درمانی و لیزرهای به روز مواجهیم، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد یک انقلاب بزرگ در حوزه تشخیص و درمان بیماری های پوستی و زیبایی پوست هستیم.
دکتر اصیلیان با اشاره به اینکه پوست ساختمان پیچیده ای دارد ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهد مداخله گران غیر پزشک و انجام عمل های زیبایی و درمانی توسط آنها هستیم که باعث سلب اعتماد بیماران و مراجعه کنندگان میشوند و گاها با عوارض سنگین، زمانی به پزشکان متخصص مراجعه می کنند که دیگر راهی برای درمان نیست.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به کلینیک پوست برای درمان و ۵۰ درصد برای انجام عمل های زیبایی مراجعه میکنند، گفت: بالغ بر ۹۵ درصد افرادی که برای درمان و زیبایی مراجعه میکنند واقعا نیاز به دریافت خدمات درمانی و زیبایی دارند و ۵ درصد با توهم و خیال اینکه زیبا نیستند مراجعه میکنند.

متخصص پوست و مو و زیبایی در اصفهان بیان داشت: بالغ بر ۲۵۰۰ نوع بیماری پوستی داریم که به صورت انواع قارچ، لک. پیسی، زگیل، ویروس ها، سوختگی ها، اسکارهای پوست، تیرگی پوست یا جراحات و زخم های ناشی از تصادفات خود را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: لیرز نه باعث بروز سرطان میشود و نه عوارضی مثل زخم ایجاد میکند، البته در صورتی که از دستگاه های لیزر استاندار و مجوز دار از fda امریکا استفاده شود.
دکتر اصیلیان افزود: در حال حاضر به اندازه کافی متخصص پوست در اصفهان هست که خوشبختانه کمبودی در این حیطه نداریم.

207080