مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

کشت 250 هکتار کلزا در اراضی شهرستان فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از کشت 250 هکتار کلزا در اراضی شهرستان فامنین خبر داد.

همدان- سایت خبری پرسون؛ جعفر کاویانی دلشاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در گفتگو با پرسون اظهار کرد: امسال در اراضی شهرستان فامنین 250 هکتار کلزا کشت شده است.

وی افزود: کلزا در بین دانه های روغنی از درصد بیشتری روغن برخوردار است بنابراین توسعه کشت این محصول می تواند در خودکفایی تولید روغن خوراکی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: علاوه بر کشت دانه روغنی، کلزا برای تولید پایدار گندم ضروری است زیرا کشت این گیاه در تناوب با کشت گندم و جو به دلیل داشتن بقایای گیاهی مطلوب است.

کاویانی دلشاد گفت: بقایای گیاهی مطلوب منجر به تقویت خاک و کاهش آفات و بیماری ها و علف های هرز و استفاده بهینه از منابع آب و در نهایت افزایش عملکرد این محصولات می شود.

وی خاطرنشان کرد: کنجاله کلزا دارای پروتئین و فیبر است که می تواند منبع مناسبی برای تغذیه دام و طیور باشد.

کاویانی دلشاد در پایان یادآور شد: با برنامه ریزی های دقیق انجام شده و با حضور فعال کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در اراضی تحت کشت کلزا و ارائه راهکارهای فنی جهت رعایت اصول آماده سازی زمین تغذیه مناسب گیاهی و کنترل به موقع عوامل خسارت زای کلزا سعی داریم در راستای افزایش عملکرد و نیل به اهداف خودکفایی دانه های روغنی گام برداریم.

منیژه فرهانپور- استان همدان

207029

مطالب مرتبط