تاکید استاندار خراسان شمالی بر احداث پردیس سینمایی و موزه شیروان

استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه پردیس سینمایی شیروان باید ۱۸۰ روزه و موزه بزرگ شیروان، بر اساس روزشماری یک‌ساله احداث شود.

به گزارش پرسون؛ استاندار خراسان شمالی در سفر به شهرستان شیروان اجرای دو طرح فرهنگی پردیس سینمایی و موزه این شهرستان را کلنگ زنی کرد.

محمدعلی شجاعی در این مراسم با اشاره به سالگرد سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی اظهار کرد: استان خراسان شمالی در این سفر به‌عنوان گنجینه معرفت‌ها و فرهنگ‌ها معرفی شد و برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های بیشتری را در حوزه فرهنگ و هنر استان فعال کرد.

وی با اشاره به گذشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: تقویت حوزه فرهنگ و هنر باعث ثبت رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردم استان در جنگ تحمیلی می‌شود.

شجاعی همچنین با تأکید بر لزوم اجرای این طرح‌ها در موعد مقرر گفت: پروژه پردیس سینمایی شیروان باید ۱۸۰ روزه و موزه بزرگ شیروان نیز بر اساس روزشماری یک‌ساله احداث شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی این اقدام را در راستای اجرای زمان معین پروژه‌ها دانست و گفت: به نتیجه رساندن هر پروژه در زمان مقرر ازجمله شئون مدیریت است و طولانی شدن طرح‌ها تا چندسال از ضعف مدیران است.

وی افزود: تأمین نداشته های حوزه فرهنگ و هنر ازجمله ضروریات کار مدیران است تا عرصه برای ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی و هنری باز و نیاز علاقه‌مندان به این بخش تأمین شود.

شجاعی در ادامه این مراسم به بازدید از کتابخانه در حال احداث شیروان نیز رفت و گفت: برای تأسیسات و تکمیل آمفی‌تئاتر این مجموعه فرهنگی بودجه ویژه‌ای اختصاص داده می‌شود.

پردیس سینمایی امید شیروان با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی، با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و سازمان سینمایی اجرا می‌شود.

همچنین موزه شیروان با مساحت هزار و زیربنای هزار مترمربع، بااعتبار ۴۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود بر اساس برنامه‌ریزی باید در یکسال آینده به اتمام برسد.

منبع: مهر

206907