شهرداری بجنورد:

10 فضای ورزشی در محله های کم برخوردار احداث می شود

به گفته شهردار، 10 فضای ورزشی در 10 محله کم برخوردار در سال جاری احداث می شود.

به گزارش پرسون؛ شهردار «زارعی» گفت: برای ایجاد نشاط و شادابی، شهرداری 10 فضای ورزشی (هر یک به مساحت حدود 800 متر مربع) را در مناطق کم برخوردار (باقرخان، جوادیه، کوی آروین، شهر حکمت، ناظرآباد، شهرک امام خمینی (ره)، حر، شرق سپاه، صادقیه و تصفیه خانه) احداث می کند تا فرزندان این مناطق از زمین های خاکی و بدون امکانات ورزشی نجات پیدا کنند.

گویا شهرداری بنا دارد در آخرین سال شورا و مدیریتش دست به یک سری کارهای ماندگار بزند و از خود یادگاری بگذارد. شهردار از همان ابتدای مدیریتش استارت کار را در محلات محروم زد و عملا با این کار روی شهروند یک و دو خواست خط بکشد. حال بگذریم که چقدر موفق بوده یا خیر که نیاز به گزارش دیگری دارد. اما گویا «زارعی» می‌خواهد غنچه لبخند را در مناطق محروم بکارد تا جوانان این محلات از شوت شادی و نشاط برخوردار شوند.

شهردار از حال و هوای فضاسازی این ورزشگاه ها گفت؛ این که اگر چه این ورزشگاه ها مسقف نیست ولی امکانات ورزشی برای آن ها پیش بینی شده است و نور پردازی، فنس کشی و فراهم کردن امکانات لازم برای فوتسال، بسکتبال، والیبال و ... در این مکان ها پیش بینی شده است. بالاخره شهرداری و شورای شهر بنا دارد سال آخر در این محلات 10 یادگاری بگذارد و با احداث 10 فضای ورزشی یک قلم از کمبودهای محلات کم برخوردار را کم کند. باشد که روزی بر روی تمام کمبودهای شهری این مناطق خط کشیده شود.

شهردار بجنورد:گام هایی برای تقویت روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان

شهردار بجنورد، احداث 10 زمین ورزشی محله ای را در ادامه خدمت رسانی و گامی استوار و سترگ برای تقویت روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان و خصوصا اهالی مناطق کم برخوردار دانست.
به گفته مهندس «زارعی»، این زمین ها در نقاط کم برخوردار شناسایی شده اند و مقدمات عملیات عمرانی برای احداث این زمین های ورزشی محله ای فراهم شده است تا در آینده نه چندان دور شاهد به بهره برداری رسیدن این زمین ها باشیم و شهروندان نیز بهره لازم و کافی را از این زمین ها ببرند.

وی ابراز کرد: در ادامه خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار، شهرداری بجنورد تصمیم گرفت برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این مناطق علاوه بر خدمات زیر بنایی، نسبت به کارهای روبنایی نظیر ایجاد فضای سبز پارک محله و همچنین فضای بازی برای کودکان، فضای ورزشی برای نوجوانان و جوانان اقدام کند.

شهردار مرکز استان با بیان این که بر همین اساس ده زمین در محلات کم برخوردار شناسایی و مقدمات عملیات عمرانی برای احداث زمین های ورزشی محله ای فراهم شد، ادامه داد: با توجه به عدم توجیه اقتصادی در زمین های ورزشی محله ای و مشخصا مناطق کم برخوردار و کم بودن توان اقتصادی ساکنان این محلات، ورود بخش خصوصی در این پروژه ها تقریبا صفر است و بنابراین شهرداری بر اساس رسالت اجتماعی خود فقط از منابع داخلی نسبت به انجام عملیات عمرانی اقدام می‌کند.
مهندس «زارعی» تصریح کرد: این زمین های ورزشی اکثرا تیپ بوده و ورزش های مورد علاقه مثل فوتسال، والیبال، بسکتبال و... را در خود جای داده و نورپردازی برای استفاده در شب و فنس کشی اطراف این زمین ها مد نظر است.

وی هدف شهرداری از ساخت این زمین های ورزشی را ایجاد محیطی برای تخلیه هیجانات مقتضای سن جوانان این مناطق و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: امیدوارم بتوانیم تا پایان این دوره شهرداری این ده زمین ورزشی را تکمیل و تحویل شهروندان خوب ساکن این مناطق بدهیم.

معاون فنی، عمران و امور زیربنایی شهرداری بجنورد: آخرین وضعیت زمین های ورزشی پارک ها

معاون فنی، عمران و امور زیربنایی شهرداری بجنورد، آخرین وضعیت زمین های ورزشی پارک ها را تشریح کرد.

به گفته مهندس «حمیدی»، زمین ورزشی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در منطقه ناظرآباد با 4 هزار و 100 متر مربع مساحت، در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت فراهم بودن شرایط، تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به زمین ورزشی الهیه واقع در خیابان حر هم ابراز کرد: این زمین در مساحتی در حدود 5 هزار متر مربع در حال ساخت است و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا چند ماه آینده تکمیل و مورد استفاده شهروندان خوب بجنورد خصوصا اهالی خیابان حر قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که زمین ورزشی شریفان در خیابان حسینی معصوم نیز در مساحت 3 هزار و 250 متر مربع در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: زمین ورزشی پارک دوبرار نیز در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس «حمیدی» همچنین از پروژه عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری ویژه بانوان در محل پارک نهالستان نیز سخن به میان آورد که به طول 4 کیلومتر ساخته خواهد شد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی سالن ورزشی در محله باقرخان خبر داد که سازه آن اجرا شده است و تصریح کرد: گود باستانی در منطقه باقرخان نیز با اعتبار 1.6 میلیارد تومان در حال احداث است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد:برنامه ریزی برای افتتاح 4 زمین ورزشی محله ای تا اوایل مهر ماه
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد هم از برنامه ریزی ها برای افتتاح 4 زمین ورزشی محله ای از جمله در ناظرآباد، پارک دانشجو، الهیه و صادقیه تا اوایل مهر ماه خبر داد و به این موضوع هم اشاره کرد که اقدامات لازم برای انجام امور عمرانی ساخت سایر زمین های ورزشی محله ای هم طبق اولویت در دست انجام است.
مهندس «هادی زاده» همچنین اعلام آمادگی کرد که در صورت استقبال، از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی برای تسریع در انجام کار استفاده خواهد شد و علاقه مندان و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه ورود کنند.
وی در تشریح اقدامات انجام شده افزود: در منطقه ناظرآباد، آماده سازی زمین از جمله کشیدن فنس، زیرسازی، تامین روشنایی و ... از محل اعتبارات داخلی شهرداری و خرید وسایل بازی نیز از محل اعتبارات حوزه معاونت اجتماعی استانداری خراسان شمالی انجام شده است.
وی همچنین از خریداری شدن تجهیزات ورزشی برای زمین ورزشی صادقیه و باقرخان از محل منابع دولتی خبر داد و تصریح کرد: به محض پایان یافتن امور عمرانی این زمین ها، تجهیزات ورزشی به منظور استفاده اهالی محترم آن مناطق نصب خواهد شد.
در دست اقدام بودن کف سازی زمین ورزشی محله الهیه توسط پیمانکار مربوطه، فنس کشی زمین ورزشی والیبال پارک دانشجو واقع در خیابان بهزیستی، انجام فنس کشی و کف سازی و همچنین نصب تجهیزات ورزشی دو زمین ورزشی نیز در پارک نور واقع در محله معصوم زاده نیز از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.
مهندس «هادی زاده» با بیان این که اختصاص زمین های ورزشی محله ای برابر با نیاز و تمایل نوجوانان و جوانان آن منطقه است، ادامه داد: تاکنون استقبال خوبی از اهالی مناطق کم برخوردار در خصوص احداث این زمین های ورزشی محله ای شاهد بوده ایم.

وی هدف از ساخت این زمین های ورزشی محله ای را بهره مندی اهالی مناطق کم برخوردار از این زمین ها، ایجاد شور و نشاط، توسعه عدالت بهره مندی از خدمات و همچنین تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

مدیر فنی و نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری بجنورد: زمین های ورزشی محله ای؛ چند منظوره و روباز

به گفته مدیر فنی و نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری بجنورد، زمین های ورزشی محله ای در نظر گرفته شده، چند منظوره و روباز خواهند بود و برای ورزش هایی همچون فوتبال، بسکتبال و والیبال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
آن طور که مهندس «محسن احمدی» به آن اشاره کرد، برای هر یک از این زمین های ورزشی محله ای اعتبار 150 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین خواهد شد.

وی از جمله زمین های ورزشی محله ای ساخته شده که استقبال خوبی هم از آن ها شده بود به مجموعه ورزشی روباز شهربازی، زمین ایثارگران در محله ملکش و زمین والیبال پارک دانشجو اشاره کرد و افزود: تمامی زمین های شناسایی شده برای ساخت زمین ورزشی محله ای، از اراضی شهرداری بجنورد هستند که جانمایی انجام و به مناطق ابلاغ شده است که پس از انتخاب پیمانکار و تجهیز کارگاه، عملیات ساخت آغاز خواهد شد.
از سالن ورزشی ویژه بانوان در منطقه صادقیه چه خبر؟
به گفته مدیر فنی و نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری بجنورد، طراحی سالن ورزشی ویژه بانوان در منطقه صادقیه و توافقات زمین انجام شده و قرار است استانداری برای آن اعتبار بدهد که در صورت تخصیص این مبلغ، عملیات احداث این پروژه نیز آغاز خواهد شد

194844