به گزارش پرسون؛ معاون برنامه ریزی ونوآوری بیمه رازی با بیان اینکه همراز اکوسیستمی تحولگرا در صنعت بیمه کشور است که نوآوری در زنجیره ارزش بیمه را هدف قرار داده است ، ادامه داد : همراز تلاش دارد ، جایگاه خود را به عنوان یکی از معدود پلتفرم های بیمهگر دیجیتال در میان شرکت های بیمه کشور تثبیت نماید.
ملکی یادآورشد : این اکوسیستم متشکل از بخشهای متنوعی است که در تکمیل هرکدام از آنها تلاش شده تا قسمتی از زنجیره ارزش بیمه (شامل فرایندهای طراحی محصول، فروش بیمهنامه، فرایندهای صدور، مدیریت خسارت، سازماندهی شبکه فروش بیمه رازی و ارتباط با مشتریان) پوشش داده شود.
وی گفت : بنابراین با هدف سازماندهی سفارشات و درخواست های مشتریان سازمانی جهت دریافت نرخ بیمه نامه، پلتفرمی تحت عنوان «سامانه مناقصات همراز» با تلاشهای معاونت برنامهریزی و نوآوری و معاونت توسعه بازار و فروش بیمه رازی بهرهداری شده و در اختیار مدیران شعب و ستادی این شرکت قرار گرفته است.
مهندس ملکی با اشاره به اینکه در این سامانه در گام نخست و پس از درخواست قیمت توسط مشتری، سفارش مناقصه توسط مدیران شعب در سامانه ثبت میشود، ادامه داد : در گام های بعد، بررسی و تاییدات توسط مدیر بازاریابی و مدیران فنی صورت گرفته و نرخ موردنظر به سرعت در سامانه جهت شرکت در مناقصه مشتری سفارش دهنده اعلام میشود که از مهمترین ویژگیهای سامانه مناقصات همراز این است که همه مراحل در آن به شکل شفاف و دقیق تعیین شده و روال کار شرکت در مناقصه موردنظر از طریق این بستر دیجیتال قابل پیگیری است.
به گفته وی ارائه پنل ویژه جریان کار برای پیگیری لحظه به لحظه مناقصه، ارسال پیامک و Push notification اطلاع وضعیت به کلیه افراد درگیر در فرآیند، نمایش داشبورد وضعیت مناقصه به کلیه ذی نفعان، مکانیزم هوشمند شناسایی گلوگاه فرآیندی (Process bottleneck)، حفظ سوابق قبلی مناقصات و ارائه گزارشهای تحلیلی، تعدادی از قابلیت های موجود در این سامانه هستند.
ملکی با بیان اینکه معمولا حضور در مناقصات بیمه ای محلی برای بروز اختلاف بین شعب ، نمایندگان و ستاد در شرکت های بیمه است ، یاد آور شد : با ثبت این مراحل دراکو سیستم همراز دیگرشاهد اینگونه اختلافات نیستیم زیرا تمام زنجیره با ذکر جزییات در همراز ثبت و با شفافیت مشخص است کدام واحد در چه مدت زمانی وظیفه خود را انجام داده ، پروژه در چه وضعیتی قرار دارد و درنهایت مناقصه چه سرانجامی داشته است .
یاد آورمی شود : طبق استراتژی «بیمه رازی» در جهت توسعه فروش بیمههای خرد از طریق کانالهای فروش دیجیتال، اکوسیستم همراز طراحی و پیادهسازی شد ، به طوریکه تلاش شد تا زیرساختهای لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش بیمه رازی فراهم شود.
در حال حاضر در اکوسیستم همراز ، وب سایت خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاعرسانی، بخشهای ویژه بیمهگذاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در یک سامانه متمرکز قراردارند و موضوع مناقصات بیمه ای نیز به این مجموعه افزوده شد.