اینشورتک فضای کسب و کار را تغییر می‌دهد

وقتی فناوری‌ها برای بهبود زنجیره ارزش عملیات بیمه‌گری وارد صنعت بیمه می‌شوند و سعی می‌کنند که فرایندهای بیمه‌گری و خدمات‌دهی در این حوزه را بهبود بدهند ما با مفهومی به نام اینشورتک مواجه هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب‌وکار دیجیتال بیمه رازی: اینشورتک درواقع تلاقی فناوری و بیمه است. وقتی فناوری‌ها برای بهبود زنجیره ارزش عملیات بیمه‌گری وارد صنعت بیمه می‌شوند و سعی می‌کنند که فرایندهای بیمه‌گری و خدمات‌دهی در این حوزه را بهبود بدهند ما با مفهومی به نام اینشورتک مواجه هستیم. کلیه شرکت‌های بیمه در دنیا به اهمیت اینشورتک پی برده‌اند و به عقیده من اینشورتک تغییر دادن و بهبود فضای کسب‌وکار و عملیات بیمه‌گری است. ما در حوزه اینشورتک با دو نوع فضا مواجه هستیم. یکی اینکه خدمات‌دهی و فعالیت‌هایی که در شرکت‌های بیمه به شکل سنتی انجام می‌شده به‌وسیله ابزارهای دیجیتال انجام بشود؛ دیگری زمانی است که قصد داریم تا بیزینس مدل‌ها و روش‌های کسب‌وکار بیمه را با ابزارهای دیجیتال و فضاهای فناورانه تغییر دهیم، در این زمان وارد مسیر تحول دیجیتال می‌شویم؛ یعنی به مسئله‌ای ورود می‌کنیم که قبلاً وجود نداشته است یا بیزینس مدلی که قبلاً بدین شکل نبوده است و اتفاقی را رقم می‌زنیم که در حال حاضر به شکل نوآورانه شکل می‌گیرد؛ در این حالت با فضای تحول دیجیتال در صنعت بیمه مواجه هستیم؛ بنابراین مجموعه‌ها و یا شرکت‌ها هر فضا را به شکل مجزا و یا بعضاً به‌صورت تلفیقی از این دو ایجاد می‌کنند.

باتوجه‌به گسترش این فعالیت‌ها و تغییراتی فرهنگی که رخ‌داده است مردم به‌شدت علاقه‌مند هستند که بتوانند از ابزارهای فناورانه و نوآورانه دیجیتال در عملیات بیمه‌گری خودشان استفاده کنند. شرکتی در این حوزه موفق است که بتواند به این نیازها در سمت مردم پاسخ داده و بیمه‌گذاران را پشتیبانی کند. در آخر هم باید گفت طبق آمارهایی هم که به‌دست‌آمده است میزان دیجیتالی شدن خدمات و فروش بیمه‌نامه‌ها در صنعت بیمه در سایر کشورها حدوداً ۳۰ درصد است که شبکه فروش هم می‌تواند طبق آمارهایی که در صنعت بیمه در جهان وجود دارد خودش را با این موضوع وقف داده و توسعه فروش چه در بستر دیجیتال و سنتی خودش را ایجاد کند.

223457