رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خبر داد:

توقیف 200 دستگاه خودروی غیراستاندارد و غیر ایمن دوگانه سوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از اجرای طرحی به منظور برخورد با خودروهایی که به صورت غیراستاندارد و غیر ایمن دوگانه سوز شده ‌اند خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ دستگاه خودروی متخلف اعمال قانون و شماره آن‌ها در سامانه پلیس ثبت شده است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ فرخ جمالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: ماموران پلیس راهور اقدام به اعمال قانون خودروهای دوگانه‌سوز غیراستاندارد و خطرآفرین در همدان می‌کنند و در صورت تکرار تخلف، خودروها توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

وی افزود: خودروهای دوگانه سوز غیرمجاز دارای استانداردهای لازم نیستند و در هنگام بروز سوانح منجر به افزایش میزان خسارت و تلفات می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: از منظر قانونی این قبیل خودروها به علت استفاده غیرقانونی از مخزن سوخت دارای نقص فنی محسوب می شوند و به علت تاثیر آن در افزایش تلفات هنگام بروز سوانح، نباید اجازه تردد به آنها داده شود.

جمالی خاطرنشان کرد: از منظر پلیس تنها خودروهایی که به صورت استاندارد و در کارخانه دوگانه سوز شده اند، مورد تایید است.

وی تصریح کرد: در کارت شناسایی خودروهایی که در کارخانه نسبت به نصب مخزن گاز اقدام شده، دوگانه سوز بودن آنها قید شده است هم‌چنین مخزن گاز این خودروها حین دریافت معاینه فنی کنترل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: برخی رانندگان برای استفاده از سوخت ارزان قیمت، اقدام به استفاده از مخزن گاز ال.پی.جی، گازهای غیراستاندارد و نصب مخازن فرسوده بر روی خودرو می‌کنند.

جمالی بیان کرد: هم‌چنین سوخت گیری غیرمجاز در حاشیه خیابان و جاده موجب بروز آتش‌سوزی و انفجار می شود در عین حال حین بروز سوانح رانندگی نیز احتمال وقوع انفجار و آتش سوزی این‌گونه خودروها زیاد است.

وی ادامه داد: بنابراین طرحی به منظور برخورد با خودروهایی که به صورت غیراستاندارد و غیر ایمن، دوگانه سوز شدند آغاز شده و تاکنون حدود ۲۰۰ دستگاه خودروی متخلف اعمال قانون و شماره آنها در سامانه پلیس ثبت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: ماموران پلیس راهور در مواجهه با مالکان این قبیل خودروها ابتدا اقدام به جریمه آنها می کنند و در صورت استمرار تخلف و رفع نکردن نقص، نسبت به توقیف آنها اقدام می شود تا رفع نقص صورت گیرد.

جمالی یادآور شد: مأموران پلیس راهور از طریق مشاهده چگونگی جانمایی خروجی گاز، محل سوختگیری، متساعد شدن بوی شدید گاز و محل قرار گیری باک می‌توانند خودروهای دارای مخزن گاز غیراستاندارد را شناسایی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان عنوان کرد: شمار محل‌های سوخت‌گیری غیراستاندارد در جاده‌ها بیشتر است و در جاده همدان - تهران، شهر جورقان، امزاجرد، حوالی پادگان امام حسین(ع)، انتهای میدان امام حسین(ع) و داخل برخی گاراژها شاهد این تخلف هستیم.

206614

مطالب مرتبط