به گزارش پرسون؛ به نقل از زد دی نت، رشد سرعت فروش تبلتها از سال ۲۰۱۴ تا به امروز بی سابقه بوده و عامل این مساله شیوع کرونا و خانه نشینی میلیونها کارمند، دانشآموز، دانشجو و غیره در سراسر جهان بوده که مجبور شدند برای انجام فعالیتهای شخصی و حرفهای از تبلت استفاده کنند.
بررسیهای مؤسسه استراتژی آنالیتیکس نشان میدهد با عرضه گوشیهای هوشمند همهکاره و دارای نمایشگرهای نسبتاً بزرگ، رونق بازار تبلت در ابتدای دهه جاری میلادی به پایان رسید. اما شیوع ویروس کرونا این شرایط را تغییر داد و باعث شد خرید تبلت به خصوص برای استفادههای آموزشی و حرفهای بیشتر شود.
بر همین اساس فروش تبلت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود یک درصد افزایش یافته است. این در حالی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به طور مرتب رشد منفی برای فروش تبلت ثبت شده است.
از جمله پرطرفدارترین تبلتهای عرضه شده در بازار میتوان به آی پد پروی اپل و نیز سرفیس پروی مایکروسافت اشاره کرد. عرضه برخی از این تبلتها همراه با صفحه کلید موجب بیشتر شدن محبوبیت آنها شده است.
بر اساس پیش بینی استراتژی آنالیتیکس دو سوم میزان فروش بازار تبلت تا سال ۲۰۲۵ مربوط به تبلت هایی خواهد بود که نمایشگرهای ۱۰ اینچی و بزرگتر دارند. این شرکت همچنین تداوم رونق بازار تبلت را تا ۵ سال آینده پیش بینی کرده است.