فرماندار خبر داد:

از سرگیری فعالیت جمعه بازار جویبار از ۳۰ مهرماه

جمعه بازار جویبار با قدمتی بیش از یک قرن تا پیش از شیوع کرونا هر هفته پذیرای خریداران بی شماری از نقاط مختلف شهرستان های مازندران و سایر استان‌ها بود که با آغاز شیوع کرونا تعطیل شده بود. این بازار که در تیرماه امسال و در ۲ هفته پیاپی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی و به دلیل موج پنجم کرونا و افزایش آمار بستری‌ها بسته شد بار دیگر از روز جمعه ۳۰ مهر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.
تصویر از سرگیری فعالیت جمعه بازار جویبار از ۳۰ مهرماه

به گزارش سایت خبری پرسون از استان مازندران، فعالیت جمعه بازار جویبار به عنوان بزرگ‌ترین بازار سنتی مازندران که با آغاز شیوع کرونا تعطیل شده بود، در تیرماه امسال بار دیگر و در ۲ هفته پیاپی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده بود اما مجددا به دلیل موج پنجم کرونا و افزایش آمار بستری ها بسته شد.

سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار در خصوص بازگشائی جمعه بازار جویبار، گفت: در جلسه‌ای که با حضور شورای شهر و شهرداری جویبار برگزار شد، تأکید داشته‌ایم تا جمعه بازار جویبار که نقش مهمی در معیشت مردم دارد، برای بار دیگر بازگشایی شود.

سید علی اسد با بیان اینکه جمعه ۳۰ مهر ماه مردم شاهد بازگشایی جمعه بازار خواهند بود، افزود: فعالیت کاسبان جمعه بازار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است و البته قصابی‌ها و کبابی‌ها در حال حاضر حق فعالیت ندارند.

وی با اعلام اینکه تا زمانی که شرایط کرونایی در این شهرستان عادی باشد، این جمعه بازار فعالیتش را ادامه می‌دهد، افزود: با قرمز شدن شرایط بار دیگر این جمعه بازار بسته خواهد شد بنابراین از مردم این شهرستان می‌خواهیم تا برای کنترل بیماری کرونا در این شهرستان، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دورهمی‌ها بپرهیزند.

فرماندار جویبار مهم‌ترین راه جلوگیری از افزایشی شدن شیوع کرونا در شهرستان و ایجاد ثبات در وضعیت را واکسیناسیون فراگیر جمعیت دانست و گفت : اوایل طرح ملی واکسیناسیون، استقبال مردم این شهرستان از دریافت واکسن کرونا کم بود ولی در حال حاضر به میزان سهیمه روزانه در این شهرستان تزریق صورت می‌گیرد، اگر چه ما معتقدیم که باید سرعت پیدا کند و برای این کار هم از رسانه‌ها می‌خواهیم تا همچنان مردم این شهرستان را به زدن واکسن کرونا ترغیب کنند.

اسد بیان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون بیش از ۸۵ درصد از مردم نوبت اول و بیش از ۴۵ درصد هم نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و همچنین میزان تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

فرماندار جویبار در پایان گفت: از مردم می خواهیم تا از عادی انگاری ها بپرهیزند چون هم اکنون در بیمارستان جویبار بین ۲ تا چهار بیمار جدید کرونایی پذیرش می شود بنابراین همه باید نگران این موضوع باشیم و برای جلوگیری از پیک بعدی کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

جمعه بازار جویبار با قدمتی بیش از یک قرن تا پیش از شیوع کرونا هر هفته پذیرای خریداران بی شماری از نقاط مختلف شهرستان‌های مازندران و سایر استان‌ها بود. در این بازار میوه، سبزی، ماهی، صنایع دستی، ابزار و ادوات کشاورزی، پوشاک و دیگر کالاهای مورد نیاز عرضه می‌شود.

مازندران دارای بازارهای روز و هفتگی زیادی است ولی جمعه بازار جویبار از شهرت کشوری برخوردار است. جمعه بازار نشتارود، جمعه بازار امامزاده شاه رضا در روستای پهناب جویبار، پنجشنبه بازار جاده قدیم آمل، پنجشنبه بازار بابل، پنجشنبه بازار بهمنیر، پنجشنبه بازار امامزاده ابراهیم بابلسر، چهارشنبه بازار قائمشهر، سه شنبه بازار میر بازار بابلسر، سه شنبه بازار مشترک روستاهای قلعه گردن و خرم آباد تنکابن و یکشنبه بازار دوازده چشمه آمل از بازماندگان بازارهای فعال سنتی در مازندران هستند.

منبع: ایرنا

366644