اصلاحات بومرنگى در ایران

یادداشت/اصلاحات در ایران همچون بومرنگ به جاى اولیه خود باز گشته است.

سایت خبری پرسون؛ تا اصلاح ساختار و قوانین صورت نگیرد، تفاوتى نمى کند چه فردی، سکان دار اصلاحات باشد، چون قوانین، اجازه تغییر اصلاحات را نخواهد داد.

موضوعاتى که در جریان اصلاحات قرار گرفته اند به دلیل نبودن و اجرا نشدن قوانین دوباره همچون بومرنگ به جاى اول خود بازگشته اند.

درحالى که جریان اصلاحات کشور تاکید بر اصلاحات براى توسعه کشور دارند باید گفت که متاسفانه جریان اصلاحات بدلیل نداشتن ساختار و قوانین اصولى و چارچوب مدار، موفقیت چندانى در پیشرفت اصلاحات در کشور نداشته اند و اصلاحات به جاى متکى بودن به قوانین و اصلاح آن، بیشتر بر اشخاص استوار بوده است و متکى بودن اصلاحات بر افراد سبب شده که اگر در مواردى نیز اصلاحاتى بوجود آمده است به محض تغییر افراد و شرایط دوباره موضوع اصلاحى همچون بومرنگ به جاى اول خود بازگردد و حرکت بسیار کند اصلاحات و عمل کردن قطره چکانى، عمده مردم را از جریان اصلاحات کاملا نا امید کرده است و بخش هاى دیگرى از مردم و جریان اصلاحات نیز به شدت نا‌امید شده اند و تنها بخش بسیار کوچکى هنوز امیدوار به اصلاحات باشند.

با این شرایط مردم با خود می اندیشند چه فایده که اکنون و در آینده نیز در زمینه هایى اندک اصلاحاتی صورت پذیرد اما بعد از گذشت زمانی کوتاه، شرایط دوباره تغییر و به جاى اول خود بازگردد.

داریوش کشاورز
فعال اجتماعى رسانه‌اى- شیراز

206314