رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

2 برابر و نیم شدن بیماران کرونایی طی دو هفته در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر بیمار به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که مجموع هزینه ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می شود.

به گزارش پرسون؛ محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز سوم مهر ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه در ۲ هفته گذشته ۲ و نیم برابر افزایش یافته و به ۳۸۰ بیمار رسیده است.

مرادی اظهار کرد: در این 2 هفته تعداد بیماران بستری از ۱۵۰ بیمار به ۳۸۱ بیمار رسیده که در حال حاضر ۶۰ نفر از آنها در بخش آی سی یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه تاکنون موفق به جذب ۶۸ میلیارد تومان اعتبار شده ایم اما مجموع هزینه های ما ۲ تا سه برابر بوده است.

مرادی خاطر نشان کرد: از اعتبار تخصیصی تفاهم نامه ۱۶۰ میلیارد تومانی با وزارت بهداشت تاکنون ۴۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: با همکاری استاندار کرمانشاه ۲۰ میلیارد تومان از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دانشگاه علوم پزشکی کمک شده است.

وی همچنین افزود: ۷۰ تخت آی سی یو در ۶ ماه اول امسال در استان راه اندازی شده و ۶ دستگاه اکسیژن ساز نیز با هزینه هر دستگاه ۲ میلیارد تومان به همراه هزار کپسول اکسیژن خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بستری شده اند که تعداد ۹۳۰ نفر در بخش آی سی یو و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در بخش های ایزوله نگهداری شده اند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۵۸۶ بیمار تاکنون با تشخیص قطعی کرونا فوت شده اند و بیش از ۴۷ هزار ویزیت سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته انجام شده و همچنین بیش از ۶۰ هزار تست پی سی آر نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر بیمار به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که مجموع هزینه ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می شود.

مرادی همچنین گفت: در سناریو بدبینانه نیز برای هزار و ۵۰۰ بیمار بستری به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

206295