معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

عزاداری عمومی اعلام کنید/هر هفته یک هواپیما در اصفهان سقوط می کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:  هر هفته ۷۰۰ تا یک هزار نفر در اصفهان بر اثر کرونا فوت می کنند که معادل سقوط یک هواپیما از شهروندان اصفهان است .

اصفهان _ سایت خبری پرسون ، کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شیوع کرونا در اصفهان با شیب تندی پیش می‌رود به صورتی که در یک روز ۱ هزار و ۴۰۰ مورد جدید از کرونا ثبت شد و این یک زنگ خطر بزرگی است.
وی با بیان این‌که از ۵ مهرماه تمامی اعمال جراحی غیر اورژانسی تعطیل می‌شود ادامه داد: تنها موارد اورژانسی، درمان بیماران سرطانی و کرونا در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به هشدار افزایش تعداد بستری‌ها و میزان مرگ و میرها طی ۱۴ روز آینده، گفت: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به مطب‌ها ی پزشکان عفونب و کلینیک ها نشان از بیماران علایم کرونایی است.
کلیدری از انجام یک مطالعه روی بیماران بستری کرونایی طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: بالغ بر ۳۵ درصد مبتلایان تنها در محیط کار و ۲۹ درصد از مبتلایان به علت مرتبط بودن با یک بیمار کرونایی و ۱۵ درصد با شرکت در یک مراسم‌ دورهمی مبتلا شدند.
وی تصریح کرد: عدم مراجعه به موقع افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی باعث شده تا شاهد مرگ جوانانی باشیم که هیچ بیماری زمینه ای ندارند و به علت دیر مراجعه کردن شاهد مرگ آنها هستیم.
کلیدری وجود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ستاد مقابله با کرونا تنها می‌تواند نظر کارشناسی بدهد اعلام کرد: با بسیاری از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مخالفیم و تنها می‌توانیم به آنها تذکر دهیم.

206228