مسئول جهاد کشاورزی خبریز شهرستان ارسنجان:

اراضی ارسنجان زیر کشت ارزن می‌رود

مسئول مرکز جهاد کشاورزی خبریز شهرستان ارسنجان از کشت ارزن در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ ناصرکریمی مسئول مرکز جهاد کشاورزی خبریز شهرستان ارسنجان گفت: کشت ارزن با هدف بهینه سازی مصرف آب، اصلاح الگوی کشت و اختصاصی کردن تولید با محوریت کشاورزی حفاظتی، ترویج کشت گیاهان زراعی با نیاز آبی کم، صورت گرفته است.
وی افزود: در شهرستان ارسنجان و محدوده این مرکز محدودیت منابع آب، تأثیر بسیار زیادی در تولید محصولات کشاورزی داشته است و با توجه به این‌که در سال زراعی جاری، گیاه زراعی تابستانه ارزن رقم پیشاهنگ، از سوی مسولان زراعت استان معرفی گردید، این مرکز با پیگیری‌های که جهت خرید بذر این رقم و ترویج آن بین کشاورزان بعمل آورد برای اولین بار میزان 5 هکتار از این رقم کشت گردید.
وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب این رقم، هم از نظر تولید دانه و هم از نظر علوفه، نیاز آبی پایین، تحمل به شوری، دوره رشد کوتاه و امکان کشت و رشد در تابستان، برای بهره‌وری اقتصادی بیشتر امید است که توسعه زراعت آن را در سنوات آینده شاهد باشیم.
وی در پایان با اشاره به دوره رشد 80 تا 100 روزه این گیاه از زمان کاشت تا هنگام برداشت در مناطق گرم و نیمه خشک بیان کرد: دانه ارزن ارزش طبی زیادی دارد از جمله محافظت از سلامت قلب ، حفاظت در برابر دیابت، بهبود سیستم گوارشی، سم زدایی از بدن، افزایش سلامت تنفسی، بهبود سیستم ایمنی بدن و بهبود عضلات و سلامت عصبی و...

نوا نیکو_استان فارس

206158