نماینده ولی فقیه در جمع مسئولان خراسان شمالی:

پارتی بازی مدیران ممنوع

نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته در جشنواره شهید رجایی خواستار آن شد که مدیریت ها همچون خورشید بدون توجه به رابطه ها باشد؛ به تعبیر رسانه ای وی گفت: پارتی بازی مدیران ممنوع است. استاندار خراسان شمالی نیز با انتقاد از نامه نگاری های برخی مدیران، خواستار کنار گذاشتن ناهماهنگی ها با مدیریت اجرایی استان از سوی برخی مدیران شد.

به گزارش پرسون؛ نماینده ولی فقیه در استان در جشنواره شهید رجایی که با هدف معرفی دستگاه های برتر اداری در سال گذشته برگزار شد، گفت: مدیران دقت داشته باشند تا ضابطه ها را فدای رابطه ها نکنند و باید مدیریت ها به گونه ای باشد که همچون خورشید همه سلیقه ها و افراد از آن بهره مند شوند.

امام جمعه بجنورد همچنین هنر مدیریت را در سختی ها دانست و گفت: در جاده صاف که هر راننده ای می تواند رانندگی کند اما هنر یک راننده خوب آن است که در یک جاده سخت بتواند از سختی ها به درستی عبور کند.

آیت ا... «یعقوبی» در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که نباید به همه مدیران به یک چشم نگاه کرد و عملکرد آن ها باید با یکدیگر مقایسه شود، اظهار کرد: تنها باورهای ما باعث بهشتی شدن نمی شود بلکه این اعمال صالح است که در کنار باورهای مان ما را نجات خواهد داد.
وی همچنین از برگزاری جلسات مختلف در استان انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مدیران از برگزاری جلسات فراوان در تایم اداری گله دارند که این جلسات مانع انجام کار و خدمت رسانی بیشتر به مردم می‌شود بنابراین باید در برگزاری آن ها تجدید نظر اساسی کرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در طول مدیریت خود کارها را به صورت ریلی پیش ببرند تا مدیر بعدی بتواند اداره امور را بهتر و بهینه‌تر پیش ببرد چون اگر مدیران بدون برنامه کار کنند هیچ توفیقی حاصل نخواهد شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جشنواره با بیان این که بحث منابع انسانی اثرگذارترین نقطه اجرایی است، گفت: مردم و نظام باید خروجی مدیریت را حس کنند.
«شجاعی» همچنین در پاسخ به انتقاد از برگزاری جلسات متعدد در استان اظهار کرد: جلساتی که در استان برگزار می شود، نقشه راه مدیران را برای اداره امور ترسیم می کند و مدیران با قرار گرفتن در جلسات متوجه می شوند که سیستم از آن ها چه می خواهد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اهمیت هم افزایی در پیشبرد امور استان گفت: نسخه خدمت به مردم و نگاه عاشقانه به کار همیشه سرلوحه امور شهیدان رجایی و باهنر بود و همین امر همبستگی و هم افزایی بین قوا را ایجاد کرد و هم اکنون اگر توفیقی در استان به دست بیاید، از همین نگاه هم افزایی و وحدت خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان در ادامه با انتقاد شدید از برخی نامه نگاری ها به دادگستری علیه مدیریت اجرایی استان یا به پایتخت نشینان، خطاب به این مدیران گفت: از این کارها دست بکشید زیرا من نماینده عالی دولت در استان هستم و بدانید این اقدامات جز این که شأن شما و استان را پایین می آورد، دستاورد دیگری ندارد. وی ادامه داد: من به عنوان استاندار هیچ گاه اختیار را به توی نامدیر نمی دهم، دست از این کارهای زشت بردارید.
وی تصریح کرد: اگر نمی توانید با سیستم اجرایی استان هماهنگ باشید، لطف کنید بروید و چوب لای چرخ مدیریت اجرایی استان نگذارید. وی اظهار کرد: دستگاه قضایی مکانی برای تظلم خواهی و پیشگیری از تخلف و رئیس کل آن مدیری است که این رفتارها را می شناسد، بنا براین کجا می روی؟

وی تأکید کرد: تلاش های این شکلی راه به جایی نمی برد، این مسیر بد را کنار بگذارید. رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم گفت: شهیدان رجایی و باهنر عاشق خدمت بودند و به همین دلیل برای کار شب و روز نمی شناختند.

حجت الاسلام «جعفری» افزود: برای برآورده کردن مطالبات مردم علاوه بر تعهد و عشق ورزی به خدمت باید تدبیر و هنر مدیریت نیز وجود داشته باشد که اگر نباشد روحیه جهادی هدر می رود.در پایان این مراسم، از مدیران دستگاه‌های اجرایی برتر استان تقدیر شد.

205988