در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری؛

۴۱ طرح اشتغالزا در شهرستان گیلانغرب تصویب شد

فرماندار شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان 41 طرح به تصویب رسیده است.

کرمانشاه- پرسون؛ کورش محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ۳۸ تصویب ۴۱ طرح اشتغالزا در شهرستان گیلانغرب طرح خود اشتغالی تحت پوششین کمیته امداد و بهزیستی و ۳ طرح اشتغالزایی در زمینه پرورش دام و ایجاد مجتمع خدمات رفاهی از محل اعتبارات قانون توسعه مناطق روستایی با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۱ نفر است

محمودیان افزود: در بخش تسهیلات واحد‌های آسیب دیده از کرونا نیز از مجموع ۷۱۱ واحد آسیب دیده تاکنون ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۳۷ واحد با اشتغال ۴۶۹ نفر پرداخت شده است

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال رصد هم تاکنون دستگاه‌های اجرایی شهرستان ۱۱۹۰ فرصت شغلی را برای کارجویان فراهم و اطلاعات کامل آن‌ها درسامانه اشتغال ملی ثبت نموده که ۸۷ درصد از سهمیه سالجاری شهرستان محقق شده است.

گیلانغرب با دو هزار و 585 کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و 32 کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از دو بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست)207 روستا دارد که اکنون 197 روستای آن دارای سکنه است.


اهالی این شهرستان از ایل بزرگ کلهر، دومین ایل بزرگ کشور هستند که مشتمل بر 32 طایفه است.


این شهرستان در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا قرار گرفت به طوری که در نتیجه 150 بار بمباران هوایی، موشک باران و گلوله باران آن، تعداد 30 روستا و شهر گیلانغرب به میزان صد درصد تخریب شد.


ایثار، شجاعت، پایداری و استقامت مردم این دیار در مقابل تهاجم وحشیانه دشمن، تقدیم 750 شهید والامقام، بیش از دو هزار و 250 جانباز، 133 آزاده سرافراز و 12 هزار رزمنده با تشکیل تیپ مستقل مسلم بن عقیل از بین جوانان غیور این دیار گواه و مبین این مدعا است.


حماسه مقاومت مردم این خطه در دوران دفاع مقدس باعث شد تا گیلانغرب افتخار عنوان دومین شهر مقاوم کشور را از زبان مقام معظم رهبری کسب کند.

حدیث کریمی- استان کرمانشاه

205898