انتقاد یک معلم همدانی از نحوه توزیع کتب درسی در سال تحصیلی جدید

یک معلم همدانی با انتقاد از نحوه توزیع کتب درسی  گفت: در آموزش مجازی به کتاب درسی نیاز داریم.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ نحوه توزیع کتب درسی یکی از مواردی است که نه تنها برای معلمان بلکه برای برخی دانش آموزان در سالتحصیلی جدید مشکل ایجاد کرده است. حالا با شروع سال تحصیلی معلمان و خانواده هایی را می بینیم که کتاب ندارند و گویا عدم مدیریت صحیح در توزیع کتب درسی یکی از مهمترین مشکلات سیستم آموزشی در سال جدید تحصیلی است.

خانم ترابیان معلم پایه پنجم مدرسه حر ریاحی واقع در سعیدیه همدان در این زمینه گفت: هم اکنون که مدارس باز شده دو روز در هفته تدریس مجازی و ۴ روز آموزش حضوری داریم.

وی ادامه داد: در آموزش حضوری مشکلی نیست اما در مجازی حتما نیاز به کتاب داریم و تاکنون نتوانسته ایم کتاب های سال گذشته را تهیه کنیم.

این معلم همدانی با انتقاد از نحوه توزیع کتب درسی افزود: دانش آموزان در مقطع ابتدایی معمولا در مواظبت از کتابهایشان کوشا نیستند و ممکن است دانش آموزی به هر دلیلی کتاب را گم یا از بین ببرد که در اینصورت تهیه کتاب مجدد برای خانواده مشکل است.

ترابیان با اشاره به ثبت در سامانه برای کتب درسی گفت: ۳۵ دانش آموز در یک گروه مجازی دارم و تاکنون نیمی از آنها هنوز کتاب برایشان ارسال نشده و بدون کتاب هستند.

یکی از والدین دانش آموزان که نتوانسته بود کتاب تهیه کند نیز بیان کرد: در تابستان برای ثبت نام کتاب اقدام کردم اما به علت جابجایی مجبور شدم فرزندم را در مدرسه جدیدی ثبت نام کنم و حالا بلاتکلیف مانده ام و هنوز کتابی دریافت نکرده ام.

وی خاطرنشان کرد: موضوع را از اداره چاپ و نشر کتب درسی جویا شدیم و مسئول اطلاع رسانی این نهاد در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم امکان ثبت نام معلمان برای خرید کتاب های درسی، تکلیف این قشر برای تهیه کتاب چیست گفت: معلمین می توانند فایل الکترونیکی(PDF) کتاب ها را از سایت اینترنتی ما بارگیری و استفاده نمایند.

سامانه ثبت نام کتاب تا ۳۱ شهریورماه باز است

یاسر نانکلی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال در همه دوره ها کتاب از طریق سامانه فروش کتب درسی و وزارتخانه انجام شد.

وی افزود: ثبت نام کتابها از فروردین ماه به صورت انفرادی و گروهی شروع شد و توزیع آنها در مدرسه انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۹۸ درصد دانش آموزان همدانی در سامانه ثبت نام شده اند گفت: از ۲۹۱ هزار دانش آموزی که در استان همدان هستند حدود ۲۴۰۰ دانش آموز تا هفته گذشته کتاب دریافت نکرده بودند.

نانکلی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده از ابتدای هفته بین ۸۰۰ دانش آموز ابتدایی کتاب توزیع شد که با این حساب نباید دانش آموزی در مقطع ابتدایی بدون کتاب باشد.

وی افزود: در مقاطع متوسطه، فنی حرفه ای و کار دانش مشکل داریم و هنوز کتاب ها از وزارتخانه ارسال نشده است و در اولین فرصت سعی می کنیم کتب تهیه شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان : سامانه ثبت نام کتاب تا ۳۱ شهریورماه باز است و افرادی که ثبت نام نکرده اند می توانند برای گرفتن کتاب اقدام کنند و بدون شک سامانه در طول سال برای افرادی که به هر دلیلی به مشکل خورده اند باز تا مجددا بتوانند ثبت نام کنند.

در حال حاضر به رغم آنکه آموزش و پرورش عنوان کرده است که کمبود کتاب درسی وجود ندارد اما دانش‌آموزانی بدون کتاب هستند و اگر ماجرای تولید کتاب درسی به تعداد دانش‌آموزان درست باشد پس به نظر می‌رسد عدم مدیریت صحیح در توزیع کتب درسی، موجب این موضوع شده است.

195579

مطالب مرتبط