رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

علت عدم دریافت کتاب توسط برخی از دانش‌آموزان

رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان هیچ نگرانی نداشته باشند به اندازه کافی کتاب درسی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش توزیع شده است.
تصویر علت عدم دریافت کتاب توسط برخی از دانش‌آموزان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اصفهان، علیرضا عابدی رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به عدم توزیع کتب درسی در برخی از مدارس استان، اظهار داشت: به دلایلی با گذشت 10 روز از آغاز سال تحصیلی هنوز بعضی از دانش‌آموزان موفق به دریافت کتاب نشده‌اند.

وی افزود: عدم تایید قبض ثبت سفارش دانش‌آموزان در سامانه سیدا یکی از علل تاخیر در توزیع کتب درسی برای برخی دانش‌آموزان است این سامانه در سال جاری توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی شد که اطلاعات دانش‌آموزان و ثبت سفارش در این سامانه ثبت می‌شود و توسط مدیران تایید تا حواله صادر شود.

رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل یکی دیگر از علل تاخیر در توزیع کتاب درسی است، گفت: آن دسته از دانش‌آموزانی که تغییر رشته داده‌اند ولی در سامانه اطلاعات تغییرات انجام نشده و همچنین آن دسته از دانش‌آموزانی هم که محل تحصیل خود را عوض کرده‌اند برخی از آنها تا کنون کتاب دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان هیچ نگرانی نداشته باشند به اندازه کافی کتاب درسی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش توزیع شده و چاره کار این است که یا دانش‌آموزان به مدیر مدرسه مراجعه کنند یا می‌توانند به عاملان توزیع در ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی با ارائه کد ملی و سریال شناسنامه مراجعه کنند تا موضوع بررسی شود.

عابدی تصریح کرد: راه سومی که برای دریافت کتب درسی پیشنهاد می‌شود این است که با شماره تماس 37108752 یا 37108740 با ارائه کد ملی و سریال شناسنامه در سامانه سیدا، اطلاعات بررسی می‌شود و علت اینکه هنوز دانش آموز موفق به دریافت کتاب درسی نشده، مشخص می‌شود.

منبع: تسنیم

363419