رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز:

جواب برعکس در بازار سرمایه افزایش گرانی مسکن را رقم زده است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با تصریح بر این نکته که جواب برعکس در بازار سرمایه افزایش گرانی مسکن را رقم زده است، گفت: مردم در بورس سرگردان شدند و با این استدلال که خرید ملک از همه سرمایه گذاری‌ها بهتر است. دارایی خود را وارد بازار مسکن کرده‌اند.

فارس _ سایت خبری پرسون :قاسم تابنده ماه در گفت‌و‌گو با ایسنا، بیان کرد: اگرچه به پایان فصل جابجایی‌ها نزدیک می‌شویم اما با شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت دلار، همچنان شاهد افزایش اجاره بها و خرید و فروش مسکن و ملک در شیراز هستیم.

او ادامه داد: طبیعی است که با این شرایط مالک راغب به افزایش اجاره بهای ملک خود یا افزایش قیمت فروش آن باشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز به اعمال ٢٠درصدی
سقف افزایش اجاره بها در این کلانشهر به عنوان یک دستورالعمل مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا هم اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم با اعتراض مالکین مواجه شد و نهایت این اجرای این طرح تشکیل یکهزار پرونده و ارجاع آها به اجرای احکام بود که تنها ١٥٠ مورد آن منجر به سازش بین مستاجر و مالک شد.

تابنده ماه با تصریح بر اینکه برای مسکن و کنترل آن باید فکری اساسی و اصولی کرد و چنین تصمیماتی فایده ندارد، گفت: با رشد بورس و ایجاد موج در بازار سرمایه بسیاری از مردم دارایی خود را به این بازار تزریق کردند اما با منفی شدن شاخص بازار سرمایه پول‌هایشان را وارد بازار مسکن کرده و گرانی و افزایش اجاره بهای مجدد را رقم زدند.

او همچنین از شهروندان درخواست کرد تا در صورت شکایت بین مالک و مستاجر به جای مراجعه به دادگاه و طی فرآیند طولانی رسیدگی به پرونده، به مرکز داوری اتحادیه املاک در خیابان قصردشت، ابتدای پوستچی مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه مرکز فوق آماده رسیدگی به اختلاف بین مالکین و مستاجرین است، گفت: علاوه بر مراجعه حضوری، امکان پاسخوگیی تلفنی به شماره ۳۲۳۵۰۵۰۰ نیز فزاهم شده است.

تابنده ماه تاکید کرد: حکم اولیه این مرکز، قطعی و لازم الاجراست.

نوا نیکو _ استان فارس

195520

مطالب مرتبط