عماد نجار در گفت و گو با پرسون:

عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات خیانت جهان عرب به فلسطین است

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی حتی توان حمایت و حفاظت از سرزمین های اشغالی را ندارد و هموراه قلب و مرکز استراتژیک خودش مورد حملات نیروهای مقاومت قرار می گیرد.

عماد نجار کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در خصوص تهدیدات و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات در موضوع فلسطین بیان کرد: آنچه که مسلم همانطور که بسیاری از بزرگان جهان اسلام و حتی ملت عرب عنوان کردند این اقدام و عادی سازی روابط بخشی از خیانت جهان عرب به فلسطین است.

نجار افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همواره یکی از منحوس ترین اقدامات در جهان عرب به شمار میرفت و این اقدام بی پروانانه امارات اقدامی خام با دیدگاهی پوچ بود و یک سری اهداف را دنبال می کردند که این اهداف تنها یک رویا پردازی برای اماراتی ها می باشد آنها بخشی از اهداف و دلایل این اقدام را این موضوع میدانستند که فکر میکردند که رژیم صهیونیستی از آنها در برابر اقدامات نظامی حمایت می کند.

وی تأکید کرد: آنچه که واضح و مبرهن است رژیم صهیونیستی حتی توان حمایت و حفاظت از سرزمین های اشغالی را ندارد و هموراه قلب و مرکز استراتژیک خودش مورد حملات نیروهای مقاومت قرار می گیرد.از سوی دیگر اماراتی ها به دلیل جنایات بسایر زیادی که در یمن انجام می دهند حراس دائمی دارند. چه از سوی ملت یمن چه از سوی برخی از کشورهای منطقه و مجددا به همین دلیل قصد دارند با این اعلام همبستگی سعی کنند یک توانی را برای خودشان ایجاد کنند.

کارشناس مسایل غرب آسیا در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگر این است که آنها شاهد هستند که نیروهای آمریکایی از لحاظ کمی و کیفی در منطقه تقلیل پیدا کردند و آنها همیشه خودشان را تحت الحمایت آمریکایی ها می دانستند. از یک سو شاهد هستند که با این اقدام آمریکایی ها و کم شدن نیروهای آنها شرایط مناسبی در منطقه نخواهند داشت و این را به عنوان یک جایگزین در نظر دارند.

نجار اظهار داشت: پس از انجام این اقدام شاهدیم که حتی برخی از کشورهایی که خودشان روابطی با رژیم صهیونیستی دارند با این اقدام مخالفت کردند. از جمله سازمان های سازش طلب با رژیم صهیونیستی در فلسطین و سازمان ها و گروه های جهادی در فلسطین، کشور اردن، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، تونس فقط اینها همه مخالفت خودشان را با این اقدام بی خردانه اعلام کردند. حتی کشور مصر و اردن با این موضوع موافق نبودند.

وی افزود: درهر صورت اهدافی که رژیم صهیونیستی و غرب از انجام این موضوع پیگیری میکنندایجاد فصل جدید با تبلیغات برای روابط در منطقه است.آنها با استفاده از بنگاه های تبلغاتی که بطور گسترده و قدرتمند در سطح بین المل در حال فعالیت هستند سعی می کنند با بزرگ جلوه دادن این اقدام شرایط را به گونه ای جلوه دهند که فصل جدیدی آغاز شده و روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه در حال گسترش است و حتی عنوان کردند آغاز دور جدیدی از روابط بین اعراب اسرائییل خواهد بود.

کارشناس مسایل غرب آسیا مطرح کرد: با این اقدام سعی می کنند دیگر کشورهای عربی را برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی ترغیب کنند و همچنین دیگر کشورها برای اتخاذ تصمیم های جدی و محکم دربرابر رژیم جنایت کار اسرائیل منفعل کنند.

نجار در پایان گفت: طبق بررسی ها کشور بعدی که بخواهد تن به این خفت دهد کشور بحرین است که آن هم به دلیل بحران مشروعیت بحران شدید داخلی که با آن درگیر سعی میکند خودش را تحت الحمایت رژیم صهیونیستی قرار بدهد.ولی کمی بعید است که دیگر کشورها این روابط را برقرار کنند.

195218

مطالب مرتبط