استاندار کرمانشاه گفت:

مردم نظاره گر بهداشت مدارس هستند/ مشخص نیست ویروس کرونا کی تمام شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سلامتی دانش آموزان برای خانواده بسیار مهم است، تاکید کرد: بایستی به مردم اطمینان دهیم که محیط آموزشی سالم و بهداشتی است و مشکلی سلامت فرزندانشان را تهدید نمی‌کند.

کرمانشاه- پرسون؛ پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش، « جمعه ۱۴شهریور» به ریاست استاندار و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و دیگر مسؤولان ذی ربط در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، مردم نیز آمادگی آن را دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ویروس کرونا زندگی کنند.
بازوند با اشاره به اینکه سلامتی دانش آموزان برای خانواده بسیار مهم است، تاکید کرد: بایستی به مردم اطمینان دهیم که محیط آموزشی سالم و بهداشتی است و مشکلی سلامت فرزندانشان را تهدید نمی‌کند.
مدیریت ارشد استان از مسوولین فرهنگی خواست به رصد خانواده ها دقت کنند، مردم نظاره گر بهداشت مدارس هستند، کسی نباید ناراضی باشد و نخواهد فرزندش در مدارس حضور داشته باشد.
بازوند با اشاره به باز گشایی مدارس و نیاز بیشتر به ماسک، گفت: توزیع و قیمت ماسک مورد نظر مردم را به صنعت، معدن و تجارت اعلام میکنیم که نظارت برای توزیع و قیمت بشود.


استاندار با اشاره به صحبت‌های مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) و نماینده بهزیستی استان حاضر در جلسه در خصوص تبلت مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت که گوشی هوشمند در اختیار ندارند، گفت: برآورد شده 8 هزارو 700 تبلت برای مددجویان تحت حمایت این دو نهاد نیاز است که از طریق خیران و نیکوکاران تبلت مورد نیاز این دانش آموزان تهیه و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه:


پانزدهم شهریور معلمان به هر طریق ممکن آموزش را آغاز می کنند/ کرمانشاه رتبه اول پیگیری روزانه آموزش در کشور

محمد رضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی امسال با سالهای گذشته زمان و مکانش متفاوت است، دانش آموزان و والدین بیش از شش ماه است به دلیل شیوع بیماری کرونا از مدارس فاصله گرفته اند.
بسامی با اشاره به اینکه برگزاری کلاسهای حضوری بستگی به دستور وزیر آموزش و پرورش دارد، افزود: برای اولین بار شنبه ۱۵ شهریور ماه از دانش آموزان خواسته شده در سر کلاسهای درس حاضر شوند.
این مسوول تاکید کرد: برای بازگشایی سال جاری تا کنون، ۱۲۰ جلسه شورای آموزشی، ۹۳۰مورد بازدید نظارتی و ۱۵ جلسه ویدئو کنفرانسی داشته ایم.
معاون آموزش متوسطه استان، از ثبت نام ۹۹/۱۴ دانش آموزان در استان خبر داد و افزود: در خصوص پیگیری روزانه دانش آموزان، استان کرمانشاه رتبه اول را در بین کشور کسب کرده، و در استان ما ۱۰۰٪ ساماندهی نیروی انسانی انجام شده، معلمان در شرایط « سفید، زرد و قرمز» از شنبه ۱۵ شهریور سر کلاسهای درس حاضر می شوند.
بسامی به دانش آموزان و خانواده های محترمشان اطمینان داد، کلاسهای آموزشی مرتبا ضد عفونی شده و از هر نظر با رعایت فاصله گذاری و تحویه هوا مناسب برگزار می شود.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

194973