معاون رئیس جمهور در سفر به همدان مطرح کرد:

بهره برداری از بیمارستان اکباتان همدان تا سال 1400

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم از بیمارستان اکباتان همدان بهره برداری می شود گفت: چون این بیمارستان نیازهای استان همدان و غرب کشور را برطرف می‌کند، باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

همدان- پرسون؛ محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور امروز پنج شنبه با استقبال استاندار همدان، معاونین استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و تعدادی از فرمانداران، مدیران و مسئولان استانی وارد همدان شد.

افتتاح ده‌هزار واحد مسکونی جدید سیل ۹۸، کلنگ زنی مسکن دوهزار واحدی «کردآباد» کبودرآهنگ و بازدید از بیمارستان اکباتان از برنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه به استان همدان است.

معاون رئیس جمهور محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از مرکز جامع سرطان غرب کشور که با زیربنای ۲۴ هزار متر مربع در حال احداث است در جمع خبرنگاران گفت: در صورت تکمیل این مرکز تا قبل از یکسال آینده، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این مرکز اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی برای رسیدن به مرحله بهره برداری نیازمند ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار است که تامین می‌شود.

نوبخت پس از آغاز عملیات هشت هزار واحدی مسکن روستایی محرومان در همدان از روند احداث بیمارستان اکباتان در حاشیه بازدید از این بیمارستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان اکباتان همدان، بیمارستان جایگزین است و نیازهای این استان و غرب کشور را برطرف می‌کند، باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با پیمانکار، بخش کلینیک و بخش بستری آن تا پایان سال ۱۳۹۹ و کل بیمارستان تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد..

نوبخت بیان کرد: طبق توافق دولت اعتبار مورد نیاز را باید تامین کند که میزان آن نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان است و با توجه به تعریف‌های صورت گرفته این میزان ممکن است به ۲۰ میلیارد تومان بیشتر و یا ۲۰ میلیارد تومان کمتر، افزایش یا کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان برای استان همدان بسیار اهمیت دارد و مهم است که در این دولت به بهره‌برداری برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با عنایت به همت دولت برای تکمیل همه طرح‌های ناتمام و به ویژه تاکید رهبر معظم انقلاب، عملیات ساخت بیشتر طرح‌ها تا پایان دولت به پایان می‌رسد.

نوبخت ادامه داد: بر این اساس مرکز جامع سرطان همدان واقع در بیمارستان بعثت، در آبان ماه و نهایت تا انتهای فصل پاییز امسال و بیمارستان اکباتان نیز نهایت تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند.

گفتنی است عملیات ساخت بیمارستان اکباتان همدان حدود ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری کامل برسد.

عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و کاربری این بیمارستان عمومی است و با بهره برداری از آن نیازهای مردم شهر همدان برطرف می‌شود.

بر اساس آخرین آمارها، تا کنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است و گفته می شود نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر برای ساخت و بهره برداری از آن نیاز است.

این بیمارستان دارای ۶ طبقه با اسکلت بتنی و دارای ۲۷۱ تخت با مساحت زیربنا به متراژ ۲۹ هزار متر مربع است و در محل بیمارستان اکباتان قدیم ساخته می‌شود.

بیمارستان اکباتان همدان با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سال ۱۳۸۸ تخریب شده و بیمارستان اکباتان جدید در دست ساخت است.

لازم به یادآور است که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به همدان پس از آغاز عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکن روستایی محرومان، از هشت هزار واحد مسکن روستایی آسیب دیده در سیل ۹۸ بهره برداری کرد.

بازدید از روند احداث بیمارستان اکباتان، حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به همدان اعلام شده است.

در این سفر قرار است مهمترین پروژه های استان همدان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

استاندار همدان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ماه گذشته در جلسه ای با رییس سازمان برنامه وبودجه کشور از وی برای سفر به استان همدان دعوت کرده بودند.

194950