کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه:

ایجاد یک مرکز نیکو کاری کارآفرینی در کرمانشاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: برای سال جاری بیش از ۶۳۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، که تا امروز ۱۳۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در استان اجرا شده است.
کرمانشاه- پرسون؛ نشست خبری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، با اصحاب رسانه ظهر امروز چهار شنبه «۱۲شهریور ماه» در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد خمینی کرمانشاه برگزار شد.
رضا طاهری در این جلسه از برگزاری رویداد ملی صنایع روستای دوست در کرمانشاه خبر داد و افزود: برگزار کننده این مراسم در کرمانشاه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد و هدف از برگزاری این مراسم شناسایی طرحهای صنعتی نو مناسب روستاها با هدف جهش تولید در روستا می باشد.
طاهری با اشاره به اینکه برای شرکت کنندگان در این رویداد بسته های تشویقی وجایزه نقدی در نظر گرفته شده است زمان ثبت نام را تا ۲۵ مهر ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این رویداد با هر سن، میزان تحصیلات و... چنانچه دارای فن آوری وخلاقیتی باشند می توانند شرکت کنند.
این مسوول تاکید کرد: چنانچه صنایع ساده نوع آوران حمایت شود، تجاری شود و در اختیار روستا قرار بگیرد می تواند تحول بزرگی داشته، افزایش سطح درآمد و بهبود سطح روستاها را رقم بزند.
طاهری از علاقمندان و شرکت کنندگان در طرح رویداد ملی صنایع روستای دوست خواست جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به سایت WWW.emdad.ir مراجعه و ایده خود را ثبت کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: برای سال جاری بیش از ۶۳۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، که تا امروز ۱۳۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در استان اجرا شده است.
طاهری در بحث مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: قصد داریم در سال جاری ۷۳۰۰ نفر از مددجویان از برنامه های آموزشی بهره مند شوند و تا امروز بیش از ۹۰۰ نفر موفق به گذراندن مهارت در سازمان فنی و حرفه ای، ۱۴۰۰ نفر آموزش پایدار سازی و ۵۰۰ نفر از مددجویان آموزش مقدماتی را در استان گذرانده اند.
فرصت شغلی از طریق تامل با کارفرمایان:
طاهری از ۱۳۴۰ فرصت شغلی از طریق تامل با کارفرمایان در استان خبر داد و افزود: این افراد برابر حقوق در نظر گرفته شده از سوی اداره کار حقوق دریافت می کنند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در این طرح بسته تشویقی برای کارفرمایان که جذب نیروی انسانی از مددجویان کمیته امداد را داشته در نظر گرفته شده است، که به ازا به کار گیری هر مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به فرما اهدا یا بیمه سهم کارفرما را به مدت ۲ ال ۴ سال بر حسب شرایط کاری کمیته امداد تقبل می کند.
طرح سرباز ماهر:
این مسوول در خصوص فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت این نهاد گفت: کمیته امداد زمینه مهارت آموزی را متناسب با مهارت در نیروهای مسلح همچون بسته تشویقی،خدمت در محل سکونت، فرست اشتغال و زمینه تسهیلات در نظر گرفته است.
طاهری از ایجاد یک مرکز نیکوکاری کار آفرینی تا پایان مهرماه در کرمانشاه خبر داد و افزود: یک مجموعه مردم نهاد در این مرکز فرصت شغلی را برای خانواده های نیازمند فراهم می کنند.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

194915