معاون استاندار فارس خبر داد:

۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی/برگزاری آیین بازگشایی مدارس از طریق شبکه شاد

معاون و جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی، آیین بازگشایی مدارس از طریق شبکه شاد ویژه دانش آموزان شهرستان‌های استان از جمله شهرستان‌های قرمز و زرد کرونایی برگزار می‌شود.

شبکه فارس _پرسون :عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: هم‌اکنون ٥ شهرستان استان در وضعیت سفید، ٢٢ شهرستان در وضعیت زرد و ٩ شهرستان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

او ادامه داد: براساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ١٩، مدارس در شهرستان‌های سفید همانند سال‌های قبل بازگشایی خواهد شد اما در شهرستان‌های زرد ترکیبی از حضوری و مجازی و در شیراز و هشت شهرستان دیگر به شکل مجازی بازگشایی می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: در تمام وضعیت‌های کرونایی، پرسنل و معلمان در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

قاسمپور همچنین با اشاره به وجود تعدادی دروس عملی در دبیرستان و هنرستان‌های استان نیز عنوان کرد: شیوه نامه‌های متفاوتی برای ارائه دروس در مقاطع مختلف پیش‌بینی و برای چگونگی حضور در مدارس ابلاغ شده است.

او خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای حضور در مدارس شهرستان‌های سفید پیش‌بینی شده و در بعضی از شهرستان‌های زرد نیز احتمالا مدارس دو نوبته بازگشایی می‌شوند.

نوا نیکو _استان فارس

194827