وضعیت قرمز یک ماهه در خراسان شمالی

سفر ممنوع

هفتم مرداد امسال بود که سخنگوی وزارت بهداشت از قرمز شدن وضعیت کرونایی خراسان شمالی خبر داد و حالا پس از گذشت حدود یک ماه، استان همچنان روی خط قرمز قرار دارد؛ این یعنی، طی این مدت برخی افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توجهی نکرده اند تا علاوه بر بالا بردن احتمال ابتلای خود به کرونا، انتقال دهنده این ویروس منحوس باشند.

به گزارش پرسون؛ اکنون مسئولان با توجه به تعطیلات پیش رو تأکید بیشتری دارند که هم استانی‌ها برای قطع زنجیره کرونا، از سفر رفتن به طور جدی خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با وجود این که استان در حال گذر از موج دوم شیوع کروناست اما هنوز در وضعیت قرمز هستیم و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی توصیه می شود.

دکتر «هاشمی» اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی، ماندن در خانه، حداقل جا به جایی در شهرها و جاده ها و استفاده از ماسک، موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناست. وی تصریح کرد: رفتن به سفر به معنی قبول ریسک مبتلا شدن و مبتلا کردن سایر هموطنان به ویروس کووید 19 است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی به هیچ عنوان افراد به مسافرت و حتی زادگاه خود نروند تا از گسترش بیماری پیشگیری شود و تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت هدر نرود.

وی خاطرنشان کرد: قطع زنجیره کرونا با پیشگیری همه رخ خواهد داد و اگر فقط تعداد معدودی از افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند نمی توانیم کرونا را شکست دهیم.

دکتر «لاری» سخنگوی وزارت بهداشت هم روز گذشته گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

194647