دغدغه خانواده ها برای خرید لباس فرم

حدود 2 هفته تا بازگشایی مدارس مانده است، اما هنوز در مورد شیوه آن اما و اگرهایی وجود دارد و خانواده ها را نیز سردرگم کرده است.

به گزارش پرسون؛ هر سال با بازگشایی مدارس، بحث لباس های متحدالشکل و فرم داغ می شود، امسال نیز برخی مدارس تهیه لباس فرم را به دانش آموزان ابلاغ کرده اند که با توجه به این که گفته شده است تهیه لباس فرم ضروری نیست ابلاغ برخی مدارس موجب گلایه والدین شده است.

«مهماندار» یکی از والدین که به گفته خود فرزندش در پایه ابتدایی تحصیل می کند، می گوید: با این که سال گذشته برای دخترم لباس فرم تهیه کردیم اما امسال نیز مدیر همان مدرسه اعلام کرده است که باید لباس فرم جدید تهیه شود این در حالی است که سال گذشته عملاً دانش آموزان از این لباس ها استفاده نکردند.

وی با بیان این که اگر لباس فرم ضرورتی ندارد چرا در مدارس برای تهیه آن اصرار می شود؟ ادامه می دهد: آموزش و پرورش باید بر وضعیت مدارس نظارت داشته باشد.

یکی دیگر از والدین با بیان این که امسال به دلیل تغییر پایه تحصیلی مجبور به تهیه لباس فرم برای فرزندمان هستیم، می افزاید: برای خرید لباس به تولیدی که مدرسه اعلام کرده است مراجعه کردیم اما کیفیت لباس و قیمت ها مناسب نیست.

وی با بیان این که بی کیفیت ترین لباس ها با بیشترین قیمت به مردم فروخته می شود، اظهارمی کند: ناظران بر بازار و آموزش و پرورش به وضعیت بد مالی مردم توجه کنند زیرا برخی قیمت گذاری ها کاملاً سلیقه ای است.

وی با اشاره به این که به دلیل شیوع کرونا گفته می شود بیشتر کلاس ها به شکل غیرحضوری برگزار می شود بنابراین انتظار داریم تهیه لباس فرم ضرورتی نداشته باشد، اعلام می کند: به نظر می‌رسد ناهماهنگی بین تصمیم مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس وجود دارد و در این میان خانواده ها متضرر می شوند.

ئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی می گوید: تهیه لباس فرم داوطلبانه است و خرید آن اجباری نیست اما به دلیل همسان سازی پوشش و از بین رفتن فاصله طبقاتی، والدین با مدارس همکاری و این لباس را برای فرزندان شان تهیه می کنند.

وی با بیان این که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ اجباری در تهیه لباس فرم نیست، ادامه می دهد: برای همین رنگ و مدل لباس های فرم هیچ مدرسه ای در استان تغییر نکرده است تا لباس های سال گذشته قابل استفاده باشد.

«درخشانی» اضافه کرد: دانش آموزانی که مدارس خود را تغییر داده اند یا وارد مقطع تحصیلی جدیدی می شوند که محل تحصیل آن ها به طور کلی تغییر می کند باید این لباس را تهیه کنند.

وی در خصوص کیفیت و قیمت لباس های فرم نیز اعلام می کند: کمیته تهیه و توزیع لباس فرم، چندین جلسه در این باره برگزار و افزایش نرخ 20 تا 25 درصدی را مصوب کرده است.وی با بیان این که 32 واحد تولیدی در استان مسئول تولید لباس های فرم هستند، اضافه می کند: مدارس متناسب با نیاز خود با این تولیدی ها قرارداد بسته اند تا والدین مشکلی در تامین پوشاک نداشته باشند.

وی البته اعلام کرد: والدین شکایت های احتمالی خود را به بازرسی شهرستان، انجمن اولیا و سازمان دانش آموزی اعلام کنند.

194530