سردرگمی والدین برای بازگشایی مدارس

سال تحصیلی جدید از امروز آغاز می شود اما والدین و دانش آموزان برای بازگشایی دوباره مدارس استان دچار سردرگمی شده اند و نگران هستند.

به گزارش پرسون؛ طی روزها و هفته های گذشته خبرهای متفاوتی درخصوص نحوه آموزش و بازگشایی مدارس از سوی مسئولان اعلام شد.

یک روز گفتند، متناسب با رنگ کرونا در هر استان، نحوه آموزش متفاوت است و روز دیگر اعلام کردند، مدارس در بخشی از دنیا با رعایت استانداردها برقرار است و در کشور به شکل حضوری تشکیل می شود.

البته اطلاع رسانی های غیر دقیق بر ابهامات موجود افزود. بسیاری از مدارس حداقل تا عصر دیروز اطلاعات دقیقی درخصوص چگونگی آموزش در سال تحصیلی جدید ارائه نکردند و خانواده ها و دانش آموزان در بلاتکلیفی قرار داشتند.

«شهابی» یکی از والدین با بیان این که امسال فرزندش به پایه دهم می رود، می افزاید: هنوز مدرسه درخصوص نحوه بازگشایی اطلاع رسانی نکرده و حتی کتاب های درسی دانش آموزان توزیع نشده است.

وی با بیان این که در چند روز گذشته در کانال اطلاع رسانی این مدرسه اعلام شده بود که کلاس ها به طور مجازی برگزار می شود، ادامه می دهد: پنج شنبه از دیگر مدارس در همین مقطع شنیدیم که کلاس ها حضوری برگزار می شود و ما اکنون مانده ایم که چه کنیم؟

وی با ابراز نگرانی از برگزاری کلاس ها به طور حضوری اضافه می کند: در کلاس درس فرزندم 30 دانش آموز وجود دارند و حضور همه آن ها در این شرایط نه ممکن و نه منطقی است، با این که اعلام شده دستورالعمل ها رعایت می شود اما در این خصوص نگرانی های جدی وجود دارد.

وی با بیان این که هم اکنون بسیاری از مردم به راحتی و بدون توجه به دستورالعمل های بهداشتی و ماسک در شهر تردد دارند، می افزاید: نمی توان از دانش آموزان انتظار همکاری صد درصدی را داشت در حالی که بسیار نگران شیوه آموزش خود هستند.

یکی دیگر از والدین که به گفته خود فرزندش در پایه دوم ابتدایی تحصیل می کند، می افزاید: اول شهریور جلسه ای با اولیا و مربیان و مسئولان مدرسه فرزندم تشکیل و مقرر شد آموزش دانش آموزان پایه اول حضوری و دیگر پایه ها غیر حضوری یا شیفتی باشد اما اکنون موارد دیگری بیان می شود که ما را بلاتکلیف کرده است.

وی بیان کرد: مدرسه فرزندم 2 شیفت است و حضور دانش آموزان کمتر در ساعت های بیشتر امکان ندارد.یکی دیگر از والدین گفت: پنج شنبه با مدرسه فرزندم تماس گرفتم که اعلام کردند هنوز نحوه حضور در مدرسه قطعی نیست و از طریق کانال مجازی مدرسه اطلاع رسانی می شود اما عملاً تا عصر جمعه هیچ خبری در این زمینه اعلام نکردند.

وی با بیان این که خود و همسرش کارمند هستند و برای حضور فرزندشان در مدرسه و گرفتن یا نگرفتن مرخصی بلاتکلیف اند، افزود: صحبت های مطرح شده در خصوص آموزش در سال تحصیلی جدید فقط به ابهامات افزوده است و کاش تکلیف موضوع بسیار مهم بازگشایی مدارس از قبل مشخص می شد.

در همین خصوص «امیری» مدیر آموزش و پرورش بجنورد با بیان این که طبق مصوبه دولت کلاس های آموزشی حضوری است، اظهارکرد: اگر کلاس ها پر جمعیت باشند، زوج و فرد می شوند اما در عین حال حضور اجباری نیست و اگر والدین تمایلی به حضور دانش آموز خود در مدرسه ندارند، می توانند از محتوای آموزشی تلویزیون و شبکه شاد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر استقبال از سوی والدین وجود نداشته باشد، معلم ها بخشی از محتوای آموزشی را حضوری و بخشی را در شبکه شاد آموزش می دهند.

194993