سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با پرسون:

اگر محور مقاومت نبود عراق “بغداد” را پایتخت منطقه‌ای خود می‌کرد

اگر سردار سلیمانی و همراهان او نبودند داعشی ها به جغرافیایی ایران هم وارد می‌شدند و فجایعی را ایجاد می‌کردند که هیچکس نمی‌توانست پاسخگو باشد.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون در تحلیلی درباره نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از ورود داعش به تهران گفت: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد موضوع شهادت این فرماندهان مقاومت و گذر از بحران تروریسم منطقه‌ای بسیاری از موضوعات و مسائل را برای ما آشکار کرد. در اتمسفری که مدافعان حرم برای رفتن و حمایت از منافع ملی و خاک جمهوری اسلامی سوال شده بود که چرا جوانان ما باید بروند و شهید شوند؟! یکی از پاسخ هایی که این اعترافات میتواند داده باشد این بود که اگر سردار سلیمانی و همراهان او نبودند داعشی ها به جغرافیایی ایران هم وارد می‌شدند و فجایعی را ایجاد می‌کردند که هیچکس نمی‌توانست پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوال حضور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس چقدر توانسته حضور داعش را با مخاطره روبرو کند، عنوان کرد: بارها و در فضاهای مختلف مسئولین عالی رتبه عراق می‌گفتند که اگر سردار سلیمانی در این کشور حاضر نمی‌شد و مجموعه‌ای به نام حشدالشعبی تشکیل نمی‌شد امروز سرزمین عراق در اختیار داعش و یکی از پایتخت های منطقه ای آن بغداد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها حضور نداشتند داعش دولت اسلامی را تشکیل می‌داد و بیشترین برای کشورهای همسایه‌ی آن خطر آفرین می‌شد تا جایی که به حوزه منافع ملی ایران هم ورود می‌کرد. مثلا در اهواز در حمله به رژه نیروهای مسلح در تاریخ ۳۱ شهریور نمونه‌ای بود از آنچه آن‌ها در ایران انجام دادند.

194350