به گزارش سایت خبری پُرسون، با روشهای پرداخت غیرحضوری که چند سالی است مورد توجه قرار گرفته دیگر لازم نیست مشترکین وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانکها صرف کنند بلکه هر ساعت از شبانهروز، در منزل، یا در محل کار و هر مکان دیگر حتی خارج از محل سکونت خود میتوانند قبض تلفن همراه یا ثابت خود را خود را پرداخت کرده و نگران تاخیر و دیرکرد در پرداخت آن نباشند.
مراجعه به سایت مخابرات یکی از روشهای پرداخت قبض تلفن ثابت است، در این روش مشترکان باید کاربر جهت پرداخت قبض تلفن از طریق سایت مخابرات وارد آدرس اینترنتی www.tci.ir شود و در منوی اصلی سایت، گزینه “تلفن ثابت” را انتخاب کند و سپس برروی گزینه پرداخت قبض کلیک کند.
در صفحه باز شده گزینه قبض پایان دوره و قبض به روز تلفن ثابت را مشاهده می شود. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد تا مبلغ قبض تلفن ثابت نمایش داده شود. در این مرحله کاربر می تواند جهت پرداخت قبض تلفن ثابت بر روی گزینه پرداخت کلیک کند.
روش دیگری که امکان پرداخت قبض تلفن ثابت را برای مشترک فراهم میکند، از طریق شماره گیری ۱۸۱۸ یا ۲۰۰۰ است. در این راستا به تازگی امکان پرداخت فوری قبوض تلفن ثابت و وصل آنی فعال و فراهم شده است.
اما در جریان پرداخت قبض تلفن ثابت ممکن است برخی مشترکین در دریافت پیامک آن با چالشهایی مواجه شوند که شرکت مخابرات ایران ایران اخیرا با هدف بهروزرسانی اطلاعات مشترکان، نحوه تغییر شماره همراه جهت دریافت پیامک قبض تلفن ثابت یادآور شده است.
برای این کار لازم است براساس دستور العمل اعلام شده، مشترکین ابتدا شماره تلفن همراه قدیمی خود را از سامانه حذف و بعد شماره جدید را ثبت کنند.
برای این کار باید مشترکان با گوشی تلفن خود کد دستوری #۲۰۲۰* را شمارهگیری و گزینه ۵ (ثبت شماره همراه) را انتخاب کنند. در مرحله بعد گزینه ۲ (حذف شماره همراه) را انتخاب کنند. مشترکان باید شماره تلفن قبلی خود را به همراه کد شهر وارد کنند تا پیامک قبض به آن ارسال نشود.
سپس برای ثبت شماره تلفن جدید نیز مجدداً کد دستوری #۲۰۲۰* را شمارهگیری و گزینه ۵ را انتخاب کنند.
این فرایند به مشترکین این امکان را میدهد تا با شماره همراه فعلی خود از آخرین صورتحسابهای تلفن ثابت مطلع شوند و از خدمات پیامکی مخابرات بهرهمند شوند.
منبع: ایسنا