به گزارش سایت خبری پرسون، متن این اطلاعیۀ به شرح زیر است:
در روزهای اخیر، بروز قطعیهای مکرر و پیوسته در شبکۀ برق و تأثیر آن بر عملکرد سایتهای ارتباطی، موجب بروز گلایههایی از سوی برخی از مشترکان اپراتورهای تلفنهمراه کشور شده است.
به اطلاع مشترکان عزیز ایرانسل میرساند که این اپراتور، همواره در تلاش است تا با هدف بهبود تجربۀ مشتری و ارائۀ خدمات با کیفیت به مشترکان خود، تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری شبکۀ خود را حتی با وجود شرایط تحریم ظالمانه، بهروز و مطابق با استانداردهای روز دنیا حفظ کند و توسعه دهد.
ایرانسل بر اساس اصل مشتریمداری، استانداردهای بینالمللی و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، همیشه به دنبال آن است که رضایت مشترکان خود را تأمین کند و تأثیر قطعی برق را بر عملکرد سایتهای ارتباطی به حداقل برساند و در این راستا، شرایطی را فراهم کرده است تا امکان بهرهمندی سایتهای ارتباطی از باتریهای پشتیبان فراهم و در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامۀ فعالیت تجهیزات سایتهای ارتباطی، از طریق این باتریها تأمین شود.
علاوه بر این، در سایتهای ارتباطی اصلی و مهم که علاوه بر تأمین ارتباط مشترکان با شبکه، وظیفۀ ارتباط چند سایت دیگر با شبکه را نیز بر عهده دارند، تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و حتی در برخی از سایتهای اصلی، دیزل ژنراتور مستقر در سایت، در هنگام قطعی برق، وارد مدار میشود.
در همین راستا، باتریهای به کار رفته در سایتهای ارتباطی ایرانسل، در شرایط قطع برق، امکان ادامۀ خدماترسانی چندساعتۀ سایت را فراهم میکنند. با وجود این، در وضعیت فعلی، که قطعی مکرر و پیوستۀ برق، همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال رخ دادن است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتریهای پشتیبان سایتهای ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایتها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.
ایرانسل امیدوار است تا با تلاشها و پیگیریهای مراجع مربوطه، از جمله وزارت نیرو، مشکل قطعی برق هر چه سریعتر حل شده و خدماترسانی سایتهای ارتباطی، بدون چالش قطعی برق، ادامه پیدا کند.