رسانه‌های دیگر

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

هم ایران برای بریکس مهم است و هم بریکس برای ایران

در حالی که برخی عناصر غربگرا سعی بر بی‌ارزش وانمود کردن عضویت ایران در توافق بریکس دارند، بیژن خواجه‌پور گفت عضویت ایران به دلایل مختلف برای آن توافق و همچنین ایران اهمیت دارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دهک بندی ها نه مبنای حقوقی دارد و نه مبنای عقلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردمان ما در خط فقر مطلق هستند، گفت: عشایر نقاط مرزی که مرز داران بی جیره و مواجب نظام هستند، زندگیشان به جهت عدم تامین معیشت و نان به درستی تامین نمی شود، شغل هایشان را از دست داده و حاشیه نشین شهرها شده اند.
سیدمصطفی هاشمی‌طبا؛ تصور می‌کنم تلاش بخشی از جریان اصولگرا برای بازی با کلمات و سعی در کمک گرفتن و پنهان شدن پشت عناوینی همچون «انقلابی» برای فرار مسئولیت در قبال پاسخگویی درباره عملکرد مجلس یازدهم است. مجلسی که نه تنها گام موثری در زمینه بهبود معیشت مردم برنداشت بلکه با گام‌هایی در تناقض با منافع ملی، تصمیمات اشتباهی نیز اتخاذ کرد و عجیب‌تر اینکه به شعار شفافیت خود نیز نتوانست عمل کند.
محمد مهاجری فعال سیاسی در جلسه حزب ندای ایرانیان، به بررسی و نقد قانون جدید انتخابات مجلس، اختلاف بین جریان قالیباف و دولتی ها، شرایط اصلاح طلبان در انتخابات و ...پرداخت. در قانون جدید انتخابات مجلس جایگاه وزیر کشور در حد کارمند شورای نگهبان تنزل پیدا کرده است شرایط برای پرونده‌سازی کاندیداها بیش ‌از پیش فراهم شده است
طرف عراقی اعلام کرد که از ۱۲میلیارد یورو طلب ایران در بانک تجارت عراق، ۳میلیارد یورو پرداخت شده است و در حوزه تهاتر نیز کارهای خوبی انجام شده است و عراق برای تامین کالاهای اساسی ایران از طریق تهاتر گازی آمادگی دارد.
واپسین برنامه سفر یکروزه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی که همزمان با اربعین انجام شد، دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این استان بود تا دغدغه‌ها و انتظارات خود را بازگو کنند.
سیره مدیریتی شهید قدوسی در قبال مردم و مراجعان یکی از برجستگی‌های ممتاز او بود که حتی مورد نقد جریان‌‌های همسوی انقلاب هم قرار می‌گرفت. مهربانی و توجه بی‌دریغ وی به مراجعین به‌گونه‌ای بود که هر کس با او سر و کار داشت به خوبی آن را دیده و تحسین می‌کرد.
تمهیدات ویژه برای برگشت زائران اربعین و آغاز ماموریت جدید برای روزهای پایانی صفر از زبان رئیس سازمان اورژانس کشور؛

امسال کاهش مصرف سرم داشتیم/ اتاق‌هایی که به داد زائران رسید

خدمات بهداشتی و درمانی در مرزهای غربی کشور برای زوار اربعین امسال متفاوت‌تر از گذشته ارائه شد. آنقدر متفاوت که حتی مصرف سرم را در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت کاهش داده و تنها ۵ هزار نفر سرم‌درمانی نیاز داشته‌اند.
خرید یک کوله پشتی و پر کردن آن برای دانش‌اموزان با خرید کالاهای ارزان‌تر حاوی حداقل چهار دفتر مشق، یک دفتر نقاشی، دو مداد مشکی و قرمز، مدادرنگی ۱۲ تایی، یک مداد نوکی، پاک کن، خودکار، غلط‌گیر و جامدادی حداقل حدود ۲۷۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت که رقم معقولی به نظر می‌رسد.
ضدانقلاب با چسباندن مسائل شخصی و خانوادگی به حاکمیت و بهم ریختن ذهنیت افکار عمومی و ایجاد نارضایتی در کشور، به دنبال ایجاد نارضایتی برای التهاب‌آفرینی است.
به دنبال اغتشاش سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی، اپوزیسیون ایرانی در خارج و داخل کشور، به هر شکل و بهانه ای به دنبال کاسبی مالی خود از جیب ایرانیان به خصوص ایرانیان خارج از کشور هستند.
روزنامه شرق گزارش داد

داستان تکراری بوی بد پایتخت

دی‌ماه سال 97 برای اولین بار بویی نامطبوع سراسر شهر را پر کرد؛ بویی که در سال‌های بعد هم تکرار شد و بیشتر در فصل‌های سرد ‌سراغ تهران می‌آمد‌. اما آنچه بیشتر شهروندان تهرانی را نگران می‌کرد، مشخص‌نبودن منشأ این بو بود‌. گزینه‌های زیادی مطرح شد، اما پژوهشگران نمی‌توانستند درباره دلیل قطعی آن اظهارنظر کنند. حالا دو سالی است که خبری از این بوی نامطبوع در تهران نیست، اما پرونده آن نیز بسته نشده است.
جواد روحی جوان ۳۵ ساله متولد آمل بود که در جریان اعتراضات سال قبل، زندانی و به سه بار اعدام محکوم شد. اما در بهار امسال حکم اعدام او نقض شده و به حبس تغییر پیدا کرده بود. روز پنجشنبه نهم مرداد خبرگزاری‌ها اعلام کردند جواد، جان خود را در بیمارستان از دست داده است. به گفته وکیل جواد روحی، اتهامی که به موجب آن به اعدام محکوم شد«آتش زدن کیوسک پلیس» است.
قرار است آب دریای عمان به سمت اصفهان برای تأمین نیاز صنایع بزرگ، انتقال یابد. این کار با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولاد و ذوب‌آهن انجام خواهد شد؛ موضوعی که وزیر صمت آن را اعلام کرده و گفته این پروژه تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. ممکن است با بهره‌برداری از این پروژه، تولیدات محصولات صنایع فولادی افزایش یابد، اما باید آثار آن بر محیط‌زیست نیز بررسی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اخراج اساتید یک تکه از پازل خالص‌سازی است. این بیماری است که اگر جلوی آن گرفته نشود، مثل یک موریانه ریشه‌های نظام و انقلاب را می‌خورد. در همه مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و بی اعتمادی جامعه به مجموعه نظام اثر می‌گذارد.
کسی که بدترین رکورد‌ها و شاخص‌های اقتصادی را در میان تمامی دولت‌های دوران پس از انقلاب ثبت کرد چگونه از دولت رئیسی که وام‌دار بحران‌های زمان روحانی است خرده می‌گیرد و سؤال اساسی‌تر این است که روزنامه‌های زنجیره‌ای چگونه این سخنان را که سراسر فرار به جلو و فریبکاری بود، پوشش می‌دهند.
باید از غربگرایان سؤال کرد که «آیا در قاموس شما «‌توافق‌» غیر از «امتیاز دادن» معنای دیگری هم دارد؟!».