آسیا

برخی منابع کاخ سفید می‌گویند دولت «جو بایدن» از اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیستی درباره تعلیق ارسال سلاح به تل آویو خشمگین و مایوس است.

سخنان روز گذشته دبیر کل حزب‌الله از چند جهت، متفاوت با سخنرانی‌های قبلی ایشان در طول نبرد طوفان الاقصی بود و چند پیام هشدارآمیز مهم برای رژیم صهیونیستی و متحدان آن داشت.
پس از آنکه رئیس‌جمهور روسیه و رهبر کره شمالی یک پیمان دفاعی امضا کردند، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز – پنجشنبه – از بررسی ارسال تسلیحات به اوکراین خبر داد.

معاون سابق رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت که این رژیم توان مقابله با حزب الله و شکست مقاومت لبنان را در جنگ فرسایشی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام غیرقانونی آمریکا در مصادره و فروش سهام پالایشگاه سیتگو که جزء اموال و دارایی‌های جمهوری بولیواری ونزوئلا بشمار می رود را مغایر حقوق بین‌الملل دانست و آن‌ را محکوم کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «حاج ابوطالب»، فرمانده شهید مقاومت گفت «ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم و دشمن می‌داند چه چیزی در انتظارش است؛ اگر بخواهد جنگ را تحمیل کند مقاومت بدون هیچ محدودیتی خواهد جنگید.».

مقامات امنیتی ایران و روسیه همکاری‌های دوجانبه در حوزه مقابله با تروریسم، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و همچنین مسائل راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان اظهارات گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان را «تلاشی برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه» خواند و بر تعامل مثبت و سازنده این سازمان با کابل تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر به دوحه سفر کرد.
دومین نشست هیات اجرایی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عراق روز چهارشنبه با هدف بررسی زمینه های برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات با حضور وبیناری رییس ستاد انتخابات خارج از کشور در بغداد برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:‌ برخی از کشورهای گروه هفت (G۷) پس از صدور بیانیه نشست اخیر سران این گروه از کانال‌های مختلف، پیام‌هایی را به مسکو ارسال کردند که ما این تصمیم را اتخاذ نکردیم، بلکه دیگر اعضای گروه هفت هستند که به دنبال استفاده از درآمد دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین هستند.

در پی ارائه درخواست وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای واگذار کردن اختیار پلیس به این وزارتخانه، وی به شدت مورد انتقاد طرف‌های مختلف و حتی نخست‌وزیر این رژیم قرار گرفت.

سناتور برجسته و مستقل آمریکایی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه حملات مرگبار علیه فلسطینیان خواستار توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو شد و تاکید کرد ایالات متحده باید از ابزارهای خود برای پایان دادن به این جنگ و کمک به مردم غزه استفاده کند.