اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که حتی اگر جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه فوراً متوقف شود، ممکن است تا سال‌های پایانی قرن جاری میلادی طول بکشد تا اقتصاد این منطقه محاصره شده به شرایط پیش از جنگ بازگردد.
طبق آخرین پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، تولید برق هسته‌ای جهانی در سال ۲۰۲۵ به بالاترین رقم خود خواهد رسید، چرا که کشورهای بیشتری به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به این فناوری روی می‌آورند.
دولت بایدن در آوریل به دلیل منوعیت نامزدی کاندیدای مخالف در انتخابات سال جاری ونزوئلا، تحریم‌های جدیدی علیه نفت ونزوئلا وضع خواهد کرد.
با توجه به صدور رأی بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد نرخ‌ها و اظهارنظر رئیس فدرال رزرو برای شفاف‌سازی در مورد زمان کاهش سیاست‌های پولی، قیمت طلا، در بازه محدودی قرار گرفت، هر چند ضعیف بودن دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه پایین‌تر باعث حمایت شد.
سازمان رتبه سنجی آمریکایی بیان کرد عمیق‌تر شدن تاثیر درگیری بر بحران مالی اسرائیل و احتمال گسترش جبهه جنگ، رتبه اعتباری این رژیم کاهش می‌یابد.
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، با اشاره به کاهش 42 درصدی ترانزیت در کانال سوئز، نسبت به افزایش اختلال در تجارت جهانی به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی که در دریای سیاه تأثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کرد.
انتظارات موسسه ifo در ژانویه از ۸۴.۲ ماه قبل به ۸۳.۵ کاهش یافت و شرکت‌ها وضعیت فعلی خود را بدتر ارزیابی کردند و انتظارات آنها برای ماه‌های آینده نیز بار دیگر بدبینانه بود زیرا اقتصاد آلمان در رکود گیر کرده است.
شبکه خبری راشاتودی در گزارشی تحلیلی تأکید کرد: در سال‌های اخیر چندین اقتصاد بزرگ جهان از جمله روسیه و ایران و حتی متحدان آمریکا مانند عربستان استفاده از یوان را آغاز کرده‌اند که این امر سلطه دلار را در تجارت جهانی به خطر انداخته است.