تا انتخابات

نایب رییس اول مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ و تاثیر مخرب وعده های بی‌عمل در اعتماد عمومی، از جریان ها و شخصیت‌های فعال در انتخابات خواست، بازی و فریب مذاکره و یا عدم مذاکره را از دستور کار خارج کرده و آن را خط قرمز این دوره از انتخابات بدانند.

دبیرکل مجمع ایثارگران با بیان اینکه سیدحسن خمینی تا الان امتناع دارد که وارد عرصه انتخابات شود، گفت: ما از کاندیدای حداقلی، نیابتی یا کسی که به اسم اصلاح‌طلبی فعالیت کند، حمایت نخواهیم کرد.
یک فعال سیاسی تصریح کرد: انتظارمان از ۱۴۰۰ در بدو امر این است که نقطه امیدی برای مردم، پیشرفت کشور و خروج از بحران هایی که در عرصه داخلی و بین المللی گرفتارش هستیم، ایجاد شود.
یادداشت/ رسانه نماها و فیک نیوزها مدتهاست با ایجاد کانال ها و گروه های مختلف در فضای مجازی و دنبال کننده هایی که بیشتر و پیشتر از ربات های مختلف خریداری می شوند وانمود می کنند که هزاران فالوور« دنبال کننده»  داشته و می توانند تاثیر شگرفی در بزنگاه های اجتماعی و سیاسی از جمله نتایج انتخابات داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حضور دانشگاهیان در انتخابات شورای اسلامی شهر تصریح کرد: دانشگاهیان و افراد نخبه باید در انتخابات شورای اسلامی شهر شرکت کنند، زیرا این قشر از جامعه دارای ایده و اندیشه‌های گوناگون هستند ولی استقبال خوبی توسط این قشر از جامعه در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر استقبال نشده است‌.
دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت و گو با پُرسون؛

اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود و چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.
یادداشت میهمان؛

سخنی با نامزدهای شورای شهر

یادداشت/ وضعیت درونی برخی از شورای شهرها غیر قابل تحمل و طاقت فرسا شده است و تصمیم سازی و برنامه ریزی آن ها فاقد نظم نهادی است و روزی نبوده است که مردم خبر دستگیری یا عزل تعدادی از اعضای شورای شهر در شهرستان های مختلف را نشنوند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه استکبار و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی دارند از طریق ایجاد جو روانی از شبهه و تأثیر کم رأی مردم در انتخابات، اقشار مختلف جامعه را از حضور در انتخابات دلسرد کنند گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ را می‌توان مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نامید.
دبیر شورای نگهبان گفت: امیدواریم شاهد رقابت سالم و منصفانه کاندیداهای ریاست جمهوری و در نتیجه برگزاری انتخابات بسیار با شکوه همراه با انتخاب هوشمندانه و مشارکت اکثریت مردم شریف باشیم.

یادداشت/ آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که غفلت از شوراهای شهر و روستا می‌تواند یک خسارت بزرگ برای ایران عزیز باشد؛ چراکه ۱۲۴۰ شهرداری و ۳۶۰۰ سازمان وابسته به شهرداری‌ها در کشور وجود دارد، و میلیاردها تومان بودجه برای حقوق کارمندان رسمی، پیمانی و شرکتی مرتبط با شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است. در دورۀ گذشتۀ انتخابات شوراها ۱۲۶هزارو۱۵۳ کرسی وجود داشت که اگر آن را با اعضای علی‌البدل جمع کنیم، بیش از ۲۰۷هزار نفر خواهند بود. 

استاندار کرمان عنوان کرد: ثبت نام ها در حد انتظار نیست و امیدواریم همه کسانی که توانمندی دارند به ویژه بانوان توانمند، در روز پایانی ثبت نام کنند و تاکنون ۹۴۳ نفر ثبت نام کردند و ۱۱ درصد از این داوطلبان زن هستند.
سخنگوی شورای شهر ارومیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: وظیفه ما بصیرت افزایی در بین آحاد مردم است و بایستی هرچه بیشتر این آگاهی و بصیرت‌افزایی در بین مردم نهادینه و شرایط موجود جامعه در سطح جهانی و محلی تدوین و تبیین شود و در مرحله اجرایی نیز روشنگری و بصیرت افزایی انجام شود تا بتوان به یک انتخاب اصلح دست پیدا کنیم
یادداشت/ بیشتر شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده و برخی از اعضای این شوراها که توان و صلاحیت لازم را برای این کار ندارند با توجه به اینکه کار عزل و نصب شهردار به آنان سپرده شده با سوء استفاده از این اهرم، بیشتر تلاش خود را صرف امتیاز گیری از شهرداران می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در این دوره ۳شهر شامل شامل خرانق، شهر بخ و شهر مجومرد به تعداد شهرهای استان اضافه شد و انتخابات شورای شهر برای اولین بار در این شهرها برگزار خواهد شد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزد هماهنگ و هم‌نظر با ولایت و دلسوز مردم برای انتخابات۱۴۰۰ معرفی خواهیم کرد.