تا انتخابات

حدود دو ماه دیگر به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای محلی بیشتر باقی نمانده و فارغ از فضایی که امروزه بر این واقعه مهم سیاسی حاکم است به نظر می‌رسد جز با تبیین استراتژی و برنامه کوتاه و بلندمدت شفاف و منسجم، برخورد ایدئولوژیک و پیشگویانه با انتخابات پیش رو یا ارایه فضای سیاه و سفید، طرح مسوولانه و کنشگرانه‌ای محسوب نشود.
وزیر ارشاد در دولت دهم مطرح کرد: شبهه ای در گذشته وجود داشت و گفته می شد قوه قضاییه مهمتر است ولی در بیانات رهبری در سال جدید دیدیم که اهمیت قوه مجریه را به مراتب بیش از قوای دیگر مطرح کردند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو خانه کارگر با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: منتظر خرد جمعی اصلاح طلبان برای نهایی شدن نامزد انتخابات هستیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است.
مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار با تاکید بر اینکه دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است، نوشت: هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵میلیون رأی را در عرض چند ماه به دو، سه میلیون برساند.
نوری با اشاره به نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی با اعضای ستاد انتخابات کشور:

رد صلاحیت 10 درصد از داوطلبان انتخابات شوراها

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اعضای ستاد انتخابات وزارت کشور تا این مرحله، حدود ۱۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شدند.
صداوسیما معرفی کرد؛

کاندیداهای مطرح انتخابات ۱۴۰۰

صداوسیما در یک بخش خبری به بررسی نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و این افراد را خواهان حضور در این دوره از انتخابات معرفی کرد.
احمدی نژاد در صدر داده های تولید شده در توییتر و تلگرام قرار گرفت.
در ششمن دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان 1047 نفر شرکت کرده اند که در اولین مرحله، 93 درصد از این داوطلبین تایید صلاحیت شده اند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که «عدم مشارکت در انتخابات عینا همان چیزی است که دشمن می خواهد» گفت: هیچ گاه با شرکت نکردن در انتخابات نمی توانیم به کمبودها و کاستی ها رسیدگی و آن ها را حل کنیم.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

انتخابات پر شور نماد مقاومت ملت ایران است

در عرصه بین المللی انتخابات پرشور موجب تولید قدرت و اقتدار ملی برای ایران و افزایش قدرت چانه زنی در مقابل دشمنان و یاوه گویان برای احقاق حقوق و دفاع از منافع ملی میشود.