گزارش و گفتگوی اختصاصی

پرسون از اقدام عجیب بانک شهر گزارش می دهد؛

برداشت وجه نقد تا سقف 15 میلیون تومان در یک روز

بسیاری از کسب و کارها در ایام نوروز نیازمند وجه نقد هستند و از سوی دیگر برخی برای پرداخت عیدی وجه نقد نیاز دارند؛ اما بانک شهر تنها به مشتریان خود 15 میلیون تومان وجه نقد در یک روز پرداخت می کند.
پرسون از افزایش قیمت 80 درصدی یک خدمات رفاهی گزارش می دهد؛

کرایه حمل بار مسافر در ایستگاه راه آهن 25 هزار تومان / نظارت اندک مدیر جوان راه آهن

این روزها که وزیر تازه نفس وزارت راه و شهرسازی دم از کاهش قیمت حمل و نقل مسافر برای ایام نوروز می زند؛ اما به شکل زیر پوستی هزینه خدمات دهی شرکت راه آهن به شهروندان افزایش داشته است.
این روزها بازار افزایش قیمت مسکن داغ داغ شده و دولت همچنان برای کنترل این بازار آشفته در حال شعار دادن است و برای تولید مسکن با هدف کاهش قیمت قدمی برنداشته است.
در حالی نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده حداقل ۱۰ تا ۱۵ شهر کشور درگیر مسمومیت دانش آموزان شدند که رییس مجلس این آمار را رد می کند و اعلام کرده که اینطور نیست و تنها دو شهر قم و بروجرد درگیر هستند.
به تازگی رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) گفت:«روز یکشنبه ۲۵ دی‌ در سردترین روز پایتخت در سال جاری، بیش از ۱۷ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس گرفتند که در طول فعالیت این سامانه‌ بی‌سابقه است؛» بسیاری بر این باور هستند که این افزایش تماس نشان دهنده کم کاری شهرداری در امورات شهری است.‎
25 بهمن ماه ساال جاری بود که گزارشی با موضوع «بازدید از مجتمع ایران مال ده هزار تومان/ انتظار مردم؛ برخورد دستگاه های نظارتی» در رسانه پرسون منتشر شد، مسئولان این مجموعه دست به کار شدند و دریافت وجه برای جای پارک خودرو در این مجموعه را رایگان و به حالت قبل برگرداندند.
یکی از بزرگترین یا می توان گفت بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری در کشور مجتمع ایران مال یا همان بازار بزرگ ایران است که در غرب تهران درست در محور غربی بزرگراه شهید همت راه اندازی شده است و این روزها در اقدامی عجیب هنگام خروج از شهروندان هزینه دریافت می کند.
گزارش پرسون از افزایش هزینه خدمات سازمان ثبت احوال؛

گرانی به ایستگاه اوراق هویتی رسید

چند سالی است که بخشی از خدمات رسانی دستگاه های دولتی به هموطنان با اهداف گوناگون در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک دولت قرار گرفته است و بخشی از خدمات دهی سازمان ثبت احوال نیز در این مجموعه های خصوصی صورت می گیرد و هزینه قابل توجهی برای این خدمات دریافت می شود.
پرسون از خدمات ضعیف مدیریت شهری مشهد گزارش می دهد؛

فراموشی در نگهداشت یک کلانشهر

مشهد یکی از کلانشهرهای کشورمان به حساب می آید و روزانه هزاران مسافر از نقاط گوناگون نه تنها کشور بلکه سایر کشورها پذیرا است؛ اما این روزها مدیریت شهری مشهد آن طور که باید خدمات رسانی ندارد و نگهداشت این شهر به فراموشی رفته است.
پرسون از پایتخت مسکن مهر کشور گزارش می دهد؛

بازار داغ تبلیغات دیواری/ بی نظمی در معابر شهری پرند

شهر پرند به واسطه گستردگی ساخت مسکن مهر در دولت احمدی نژاد به پایتخت مسکن مهر کشور تبدیل شده است؛ اما این روزها بعد از دو دهه از عمر آن به یکی از شهرهای مهاجرت پذیر تبدیل شده که ساکنان آن با رویای کسب و کار به آن روی آورده اند.
این روزها شرایط اقتصادی در کشور حال و روز خوبی ندارد به حدی که برخی مدارس برای برگزاری امتحانات دانش آموزان بودجه تامین برگه های امتحانی را ندارند و دانش آموزان باید هزینه برگه امتحانات را پرداخت کنند.
پرسون از وضعیت پارکینگ بیمارستان فیاض بخش گزارش می دهد؛

ورود به بیمارستان تا یک ساعت 8 هزار تومان / نبود نظارت عامل دریافت وجه غیرقانونی

بیمارستان فیاض بخش یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب پایتخت به حساب می آید؛ اما خدمات دهی به مراجعه کنندگان در بخش پارک خودرو این مرکز درمانی آن طور که باید مناسب نیست.
شرایط جوی این روزها افت فشار گاز را به دنبال آورده و این موضوع را می توان بی ربط به مدیریت مسئولان دانست ؛ اما کمبود گازوئیل سوخت خودروهای سنگین مستقیما به مدیریت مسئولان وزارت نفت برمی گردد.
پرسون از کمبود سوخت در روستاهای کشور گزارش می دهد؛

وخامت در گازرسانی / بی مدیریتی یا سرما عامل کیمیا شدن کپسول گاز؟

در بسیاری از روستاهای کشور هنوز لوله کشی گاز انجام نشده است و همچنان هموطنان با کپسول گاز انرژی خانه هایشان را تامین می کنند؛اما این روزها در شرایط جوی این سوخت نیز کیمیا شده است.
پرسون از دریافت هزینه اضافه مراکز درمانی گزارش می دهد؛

پرداخت وجه برای قرائت جواب آزمایش و سونوگرافی؟!

برای بسیاری از هموطنان پیش آمده که پزشکان تشخیص بیماری را منوط به مراحل دیگر مانند آزمایش یا سونوگرافی می دانند؛ در گذشته بیماران بعد از انجام این اقدام بدون هیچ هزینه به پزشک معالج مراجعه می کردند؛ اما این روزها برای مراجعه بعدی باید هزینه دیگری را پرداخت کنند.
پرسون از آشفتگی یکی از معابر منطقه15 تهران گزارش می دهد؛

پیکر خاکستری بلوار نیکو عمل / بی تدبیری شهرداری در برخورد با متخلفان

یکی از محله های قدیمی و پر رفت و آمد در شرق کلانشهر تهران محله افسریه است؛ این محله در جنوب شرقی تهران و در منطقه 15 شهرداری قرار دارد و بلوار نیکو عمل شرق در این محله قرار دارد که این روزها این محور تردد خودرویی حال و روز خوشی ندارد.
پرسون از خدمات دهی ضعیف سازمان بهزیستی گزارش می دهد؛

در دسترس نبودن کارت معلولیت / سردرگمی توان یابان بی نشان

سازمان بهزیستی متولی حمایت از معلولان یا همان توان یابان به شمار می رود و این سازمان همواره از سایر دستگاه های دولتی و خصوصی می خواهد تا خدمات دهی شان را به توان یابان افزایش دهند؛ اما توان یابان معتقدند که خود متولی دفاع از حقوق شان خدمات رسانی مطلوبی ندارد.
گزارش پرسون از تبلیغات عجیب تامین یک محصول غذایی؛

بازار خنده دار قیمت مرغ / خرید بیشتر با هدف گران شدن

این روزها به گفته مسئولان مربوط قیمت مرغ به پایین تر از قیمت مورد تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است و با هدف جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان از مردم خواسته شده تا اقدام به افزایش خرید کنند تا تعادل در بازار عرضه و تقاضا حفظ شود.
پرسون از پارکینگ طبقاتی میدان راه آهن گزارش می دهد؛

خدمات رسانی با اعمال شاقه / شهرداری متولی پارکینگ کرمانیان؟

یکی از مهم ترین محلات پرتردد شهروندان تهرانی و حتی هموطنان در پایتخت میدان راه آهن است، این میدان به واسطه مراکز خرید و مجموعه راه آهن تهران تردد بالای خودروها را روزانه پذیرا است، به همین منظور کمبود جای پارک خودرو یکی از دغدغه های شهروندان است.
یکی از معضلات ترافیکی در محور میدان راه آهن حجم بالای مسافر از سراسر کشور به شکل لحظه ای به تهران است که معضلات گوناگون مانند آلودگی صوتی، ترافیکی، هوایی و اجتماعی را در منطقه16 تهران به وجود آورده است.