ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

آخرین وضعیت امروز رمزارزها بازار 17 شهریور؛

بدترین روز برای بیت کوین

روز گذشته قانونی که بیت کوین را به پول قانونی در السالوادور تبدیل می کند، به مرحله اجرا در آمد. بسیاری جشن گرفتند و این روز را “روز بیت کوین” نامیدند.

پس از آن که اتریوم نتوانست از تراز 4000 دلار عبور کند، افت شدیدی را آغاز کرد. ETH به شدت تا زیر سطوح 3800 دلار و 3700 دلار سقوط کرد. حتی سطح حمایتی 3600 دلار را شکست و بسیار پایین تر از میانگین متحرک ساده ساعتی 100 قرار گرفت.

کمیسیون تنظیم اوراق بهادار چین(SRC) اعلام کرد که با تجارت غیرقانونی ارزهای رمزنگاری شده مبارزه می کند و نظارت خود را بر دارایی های مجازی و معاملات ارزهای رمزپایه غیرمجاز، گسترش می دهد.

قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح 49500 دلار مبنای حمایتی قدرتمندی تشکیل داد و به این ترتیب روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد. BTC برای حرکت به یک منطقه مثبت، منطقه مقاومت کلیدی 50000 دلاری و میانگین متحرک ساده ساعتی 100 را شکست.

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی خود در ماه سپتامبر(شهریور) تصویب می کند. با این حال ، چندین هشدار از جانب اقتصاددان در مورد خطرات ناشی از چنین حرکتی ارائه می شود.
(BTC) تا این لحظه توانسته است سطح 51000 دلار عبور کند،و از سوی دیگر آلتکوین ها از گام های قدرتمند اتریوم (ETH) پیروی می کنند، زیرا بزرگترین آلتکوین بازار، روز 4 سپتامبر (13 شهریور) به 4000 دلار رسید. در پی این اتفاق مهم، دامیننس اتر به بالای 20 درصد رسید، در حالی که دامیننس بیت کوین در همین زمان تا مرز 41.1 درصد کاهش یافت.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 14 شهریور1400؛

نوسان بیت کوین در حدود 50 هزار دلار

از زمانی که ارز رمزنگاری شده برتر بازار توانست سقوط خود تا مرز 46300 دلار در ابتدای ماه را جبران کند، گاوها کنترل بازار را در اختیار داشتند. همانطور که دیروز گزارش شد، آنها این دارایی را به سمت 50000 دلار و حتی فراتر از آن، هدایت کردند.

تازه ترین داده های درون زنجیره ای ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل گلاسنود (Glassnode) حاکی از آن هستند که احتمالاً تعداد نهنگ های بیت کوین (BTC) رو به کاهش است. چرا که در یک وضعیت غیرمعمول، شاهد هستیم که تعداد آدرس هایی که حداقل 100 واحد بیت کوین با ارزش تقریبی 5 میلیون دلار در اختیار دارند، به پایین ترین سطح خود در یک سال گذشته یعنی 15958 عدد رسیده است.

قیمت کاردانو از روز 23 آگوست (1 شهریور) تاکنون در حال افزایش بوده است و اکنون نشانه هایی از یک ریزش قریب الوقوع را نشان می دهد. برای باطل کردن این دیدگاه نزولی، ADA باید به بالاترین سطح قیمت ثبت شده خود برسد.

هنوز بیت‌کوین در ایران به‌طور کامل به رسمیت شناخته نشده است البته ذکر این نکته نیز لازم است که سرمایه‌گذاری، نگهداری یا استفاده از بیت‌کوین در کشور جرم نیست. طبق ماده۲ قانون مجازات عمومی، به‌دلیل نبود مجازات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری بیت‌کوین در زمان نگارش این مطلب، نمی‌توان این اعمال را جرم دانست و هنوز قانون یا آیین‌نامه مشخصی برای نحوه نگهداری و خرید و فروش آن تصویب نشده است.
در صورتی که با شبکه غیرمتمرکز کازماس آشنایی داشته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که ارز دیجیتال Cosmos که ATOM نیز نامیده می‌شود از اصلی ‌ترین رمزارزهای آن به شمار می ‌رود.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز13 شهریور1400؛

قیمت بیت کوین به 51 هزار دلار رسید

ماه سپتامبر (شهریور و مهر) برای بیت کوین چندان خوب شروع نشد، زیرا این دارایی روز چهارشنبه به پایین ترین سطح چند روز اخیر خود یعنی 46300 دلار رسید. هرچند، در این مرحله وضعیت به سرعت تغییر کرد.