خریداران کریپتو احتمالاً مشکلات روانی دارند

بر اساس نظرسنجی از بیش از 500 نفر نشان می‌دهد افرادی که ارزهای دیجیتال خریداری می‌کنند، تمایل به نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی ضد اجتماعی دارند.
تصویر خریداران کریپتو احتمالاً مشکلات روانی دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، مطالعه‌ ی اخیراً منتشر شده در Personality and Individual Differences، یک مجله دانشگاهی با داوری همتا که موضوعات متفرقه مرتبط با روان‌شناسی را پوشش می‌دهد، بر اساس نظرسنجی از بیش از 500 نفر نشان می‌دهد افرادی که ارزهای دیجیتال خریداری می‌کنند، تمایل به نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی ضد اجتماعی دارند.

به طور خاص، محققان بر روی شخصیت های به اصطلاح “تتراد تاریک” تمرکز می کنند. این اصطلاح که 20 سال پیش توسط روانشناسان کانادایی مطرح شد، به ویژگی های شیطانی مانند روان پریشی، خودشیفتگی، ماکیاولیسم و ​​سادیسم اشاره دارد.

این مطالعه می گوید که ماکیاولی ها که تمایل به بی اعتمادی به دولت دارند، به سمت ارزهای رمزپایه کشیده می شوند. در سال گذشته، مطالعه دیگری همچنین نشان داد که افرادی که دارای ویژگی‌های شخصیتی منفور اجتماعی هستند، به احتمال بیشتری به نظریه‌های توطئه اعتقاد دارند.

سرمایه گذاران بیش از حد مطمئن به ارزهای دیجیتال، که معتقدند ارزهای دیجیتال احتمالاً روشهای چشمگیر خواهند داشت، برخی از بدترین نشانه های خودشیفتگی را ظاهر می سازند که شامل اعتماد به نفس بیش از حد، بزرگ نمایی و خود محوری می شود.

محققان همچنین ترس از دست دادن را با روان‌پریشی مرتبط دانستند. ماهیت بی پروای روانپریشان آنها را مستعد پذیرش ریسک های بزرگ می کند، به همین دلیل است که سرمایه گذاران رمزارز اغلب به دنبال طرح های سریع ثروتمند شدن هستند.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از دیدن ضرر دیگران نیز لذت می‌برند. طبق این مقاله تحقیقاتی ناخوشایند، این نشانه سادیسم روزمره است.

مطالعات تتراد تاریک موضوع بسیاری از عناوین پر زرق و برق در دو دهه گذشته بوده است. شایان ذکر است که برخی از منتقدان آنها را به دلیل “بیش از حد سطحی” بودن رد می کنند زیرا آنها فقط از چند معیار استفاده می کنند و تمایل به ساده سازی بیش از حد ویژگی های شخصیتی دارند. با این حال، برخی از روانشناسان از اعتبار مطالعات تتراد تاریک دفاع می کنند و ادعا می کنند که جهت در دسترس بودن برای عموم مردم باید بیش از حد ساده شوند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

392595