ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

وبسایت روزنامۀ روسی The Bell اخیرا ادعا کرده است که بر اساس برخی تحقیقاتی که روزنامه‌نگارانش انجام داده‌اند، چهرۀ پشت‌پردۀ بازی همسترکامبت را کشف کرده است.
آیا دونالد ترامپ به دنبال این است که با راه‌اندازی توکن رمزنگاری جدید به نام ترامپ کوین (Trump Coin) خود را در صنعت ارزهای دیجیتال ۲.۵ تریلیون دلاری محبوب‌تر کند؟
با توجه به داده‌های منتشرشده، اکثر ارزهای دیجیتال بازار در ۲۴ ساعت اخیر روندی نزولی داشته‌اند. ارزش کلی بازار کریپتو امروز ۲.۳۶ تریلیون دلار است و پادشاه رمزارزها، بیت کوین، ۵۴.۸۶ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهد.
بیت‌کوین به زیر ۶۶ هزار دلار سقوط کرد بدون اینکه شاهد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشیم.
بازار ارزهای دیجیتال در تلاش برای خروج از وضعیت نزولی است و سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی برای صعودی شدن روند هستند. پس از هفته‌ای که با سقوط قیمت بیت‌کوین به زیر ۷۰ هزار دلار همراه بود، ارزش کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته با ۰.۴ درصد افزایش به ۲.۴۲ تریلیون دلار رسیده است.
طبق مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران رمزارزها مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.
در حال حاضر، بیت‌کوین (BTC) زیر سطح ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران بررسی می‌کنند، قیمت بیت‌کوین افزایش خواهد داشت یا خیر.
جفت ارز اگزوتیک (Exotic Pair) در بازار فارکس (Forex)، اصطلاحی است که برای ارزهایی به کار می‌رود که به ندرت معامله می‌شوند و از نقدشوندگی و عمق بازار کمتری برخوردار هستند. این جفت‌ ارزها معمولاً شامل ارز یک کشور توسعه یافته (مانند دلار آمریکا یا یورو) و یک ارز کشور در حال توسعه می‌شوند.
قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه تا ۶۶۰۰۰ دلار سقوط کرد و امروز در برابر ۶۷۳۷۲ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

ماه می 2024، طوفانی از فعالیت های مختلف را برای بازار رمزارز به همراه داشت و از مهم ترین اتفاقات آن می توان به سورپرایزهای نظارتی و تجدید حیات میم توکن ها اشاره کرد. چشمگیرترین اتفاق، تایید غیرمنتظره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود که مسیر را برای راه اندازی صندوق های قابل معامله (ETF) اتریوم، هموار کرد.
بیت‌کوین (BTC) در حال تجربه نوسانات قیمت است؛ قیمت آلتکوین‌ها را نزولی می‌کند و فشار بر ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد.
آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیتمکس (Bitmex)، در اظهارات جدید خود به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال توصیه کرده که به خرید بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌های امیدوار‌کننده بازار بپردازند. وی معتقد است که رالی صعودی قیمت بیت کوین به زودی آغاز خواهد شد.
سازمان آگهی های پرسون