ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، افزایش جریان خروجی اتریوم (ETH) از صرافی‌های متمرکز به ارزش مجموعاً 380 میلیون دلار در هفته گذشته و 1.5 میلیارد دلار در ماه گذشته، نگرانی‌هایی را در مورد آینده قیمتی این ارز ایجاد کرده است.
در تحولات اخیر، تراکنش قابل‌توجهی به مبلغ 66666659 ریپل، معادل 33065809 دلار شناسایی شد که در آن، وجوه مذکور از بایننس به یک کیف پول ناشناخته منتقل شد. این انتقال بزرگ، گمانه‌زنی‌هایی را در جامعه ریپل در مورد افزایش قیمت بالقوه، به ویژه اینکه آیا XRP به مرز دلخواه 1 دلار می‌رسد یا خیر، برانگیخته است.
در حالی که سهام اکثر غول‌های فناوری، از جمله تسلا (TSLA)، اپل (AAPL)، مایکروسافت (MSFT) و ویزا (V)، شاهد افزایش نرخ رشد ارزش دارایی در دهه گذشته بوده‌اند، ریپل (XRP) از این دارایی‌ها عملکرد بسیار بهتری داشته است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا تایید هر هفت برنامه صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین را به تعویق انداخت.
پیش‌فروش تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اتریوم (ETH)، موفقیت چشمگیری داشته است؛ به طوری که تمام ۵۰ دستگاه در عرض ۲۴ ساعت به فروش رسیدند. این تلفن‌های هوشمند دارای یک سیستم‌عامل متن باز نوآورانه به نام ethos هستند که برای ادغام با شبکه اتریوم و قراردادهای هوشمند طراحی شده است.
رمزارز ایاس (EOS)، افزایش قابل توجهی در ارزش خود را تجربه کرده، و به دنبال دریافت تاییدیه نظارتی پیشگامانه از انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزارزی ژاپن (JVCEA) 9 درصد افزایش یافته است. این تأییدیه به ایاس اجازه می‌دهد تا در برابر ین ژاپن در صرافی‌های ارزهای دیجیتال تنظیم‌شده در این کشور معامله شود.
بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم تحلیلی Whale Alert، در ۲۴ ساعت گذشته، مقادیر قابل‌توجهی از ارز دیجیتال ریپل (XRP) در بازار جابه‌جا شده که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.
به دنبال رواج استفاده از رمزارزها در دنیا و ایران، چند سال است بحث تدوین قوانین در این حوزه در کشور مطرح شده و اخیرا یک مقام مسؤول خبر داده است آیین‌نامه جامعی مرتبط با این حوزه در دولت تصویب و لایحه‌ای تنظیم شده‌ است که برای تبدیلش به قانون آن را به مجلس ارسال می‌کنند.
قیمت هش که یکی از معیارهای درآمد استخراج بیت‌کوین بوده، با رکود قیمت بزرگترین دارایی دیجیتالی، نزدیک پایین‌ترین رکورد قرار دارد.
به نظر می‌رسد که حداقل دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، بای‌بیت (Bybit) و اوکی اکس (OKX)، از اقدامات بایننس پیروی کرده، و بانک‌های روسی را که تحت تحریم‌های مالی بین‌المللی هستند، از گزینه‌های پرداخت خود حذف کرده‌اند. به طور خاص، Tinkoff Bank و Sberbank دیگر به عنوان گزینه‌هایی برای تراکنش‌های همتا به همتا در این صرافی‌ها در دسترس نیستند.
لایت کوین (LTC) شاهد افزایش در سود پرداخت‌های خود است. بنیاد لایت کوین، یک سازمان غیرانتفاعی که بر توسعه و پشتیبانی لایت کوین نظارت دارد، در پست اخیر خود در X (توییتر سابق) به این واقعیت اشاره کرد.
ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً تراکنش قابل توجهی را انجام داده و تقریباً 3000 ETH معادل حدود 4.95 میلیون دلار را به آدرسی با عنوان “Vb 2” منتقل کرده است. این حرکت با توجه به نقش و نفوذ برجسته بوترین در بازار، حدس و گمان‌هایی را در جامعه ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. چند توضیح قابل قبول برای این انتقال وجود دارد.
بیت کوین در هفته گذشته هم در یک فاز تثبیت و خنثی قرار داشت. در همین راستا، کی یانگ‌جو، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در پست اخیر خود در X (توییتر سابق) گفته که سرعت گردش بیت کوین به پایین‌ترین حد سه سال اخیر کاهش یافته است.